Skip to main content

Institut de Tona

LA PISSARRA DE L’ARTISTA

Institut de Tona
4t curs d’Educació Secundària

Docents implicats: Josep Malavé i Eva Vilamala
Assessorament: Alícia Casadesús, Jordi Lafon i Arnau Vernis
Alumnat que hi participa: 39

Col·labora: Fortià Coromina, Felip Molist, Marc Solà, Josep M. Vilamala i l’Ajuntament de Tona.

“La pissarra de l’artista” és un projecte que neix amb la voluntat de portar l’art contemporani a les aules. Situa a l’alumnat com a agent generador d’idees inspirades en artistes contemporanis i relacionades amb el joc. El punt de partida del projecte va ser l’anàlisi de l’obra de diferents artistes contemporanis multidisciplinaris. A partir d’aquest aprenentatge, l’alumnat va generar una pluja d’idees i en va escollir una per materialitzar-la. El resultat del seu procés creatiu ha estat la construcció d’una pissarra destinada a l’espai públic. Aquesta pissarra, de quatre metres de llargada, té caràcter itinerant i està formada per mòduls de metall i fusta. D’altra banda, s’inspira en artistes que fan intervencions al carrer com Fortià Coromina i, en especial, en la instal·lació participativa “Before I die”, de Candy Chang. Una de les singularitats de “La pissarra de l’artista” és crear un espai de reflexió i trobada en el moment de pandèmia que estem vivint. És una pissarra de carrer participativa, que convida al visitant a completar les frases “La vida serveix per” i “El que més desitjo és”. Aquestes frases, que han estat decisió de l’alumnat, podrien generar respostes relacionades amb la situació que vivim i ser un termòmetre de la salut emocional comunitària. La pissarra podria ser un mirall de què és important com a individu i com a societat, un espai a l’abast de tothom per compartir inquietuds i acompanyar-nos. Tant els artistes contemporanis com les idees generades pels alumnes, es van recollir en una altra pissarra de treball a l’aula. Aquesta pissarra auxiliar, que va donar nom al projecte, es va convertir en un objecte vertebrador i una eina per ordenar conceptes, visualitzar l’aprenentatge i prendre decisions. Un altre element de treball va ser el quadern d’artista, on cada alumne va recollir idees i reflexions pròpies durant el procés creatiu. Aquest projecte ha estat realitzat pels alumnes de 4t d’ESO de l’Institut de Tona, amb el suport de Fortià Coromina, Felip Molist, Josep M. Vilamala, Marc Solà i l’Ajuntament de Tona.


> Presentació alumnat






AE10 InsTona 01
AE10 InsTona 02
AE10 InsTona 03
AE10 InsTona 04
AE10 InsTona 05
AE10 InsTona 06
AE10 InsTona 07
AE10 InsTona 08
AE10 InsTona 09
AE10 InsTona 10
AE10 InsTona 11
AE10 InsTona 12
AE10 InsTona 13
AE10 InsTona 14
AE10 InsTona 15
AE10 InsTona 16
AE10 InsTona 17
AE10 InsTona 18
AE10 InsTona 19
AE10 InsTona 20
AE10 InsTona 22
AE10 InsTona 23
caixalogos ae07 horitzontal
© 2011 ART I ESCOLA
Tots els continguts han estat elaborats per les institucions, escoles i persones participants a ART i ESCOLA
Web realitzat per ACVic Centre Arts Contemporànies