Escola Tomàs Raguer i CEE Ramon Suriñach, Ripoll
LA GRAN PINZELLADA
Escola Tomàs Raguer i CEE Ramon Suriñach, Ripoll
6è curs d’Educació Primària i Grups 2 i 3 d’Educació Especial (11 a 19 anys)
Docents implicats: Marta Casademon i Núria Garcia
Assessorament: Tuti Cirera, Quique Giménez i Maite Palomo
Alumnat que hi participa: 36
Durant algunes tardes de dijous hem anat desenvolupant el projecte fent diverses activitats. Vam iniciar el procés, cada grup a la seva escola, presentant el tema amb una activitat a través de la qual l’alumnat feia una reflexió «pluja d’idees» entorn al joc: Amb qui m’agrada jugar? L’últim joc que he fet? Què és un joc?... Van anar responent aquestes preguntes en diferents quadrats que van esdevenir les cares d’un dau que van acabar construint. El primer joc: UN DAU. Vam observar, també, diferents obres de diversos artistes referents a través de l’espai web d’ACVIC. Per començar a conèixer-nos una mica entre els dos grups vam proposar l’elaboració d’una carta individual de presentació de cada alumne. Cada carta contenia diversa informació: nom, mini autoretrat, edat, color preferit, aficions i música preferida. El segon joc: JOC DE CARTES. Finalment vam fer un «meet» amb l’objectiu de conèixer-nos i recollir les diverses propostes creatives. De seguida es van anar engrescant a partir de la proposta d’una alumna de fer una «Guerra de líquids». El dia 25 de març, doncs, ens vam trobar per primer cop personalment els alumnes d’ambdues escoles per a la gran guerra, holly, pinzellada...El tercer joc: LA GRAN PINZELLADA. Tots en dèiem noms diferents però l’objectiu era bastant compartit, pintar-nos amb els pinzells els uns als altres fins que s’acabés la pintura i passar una bona estona plegats. Un cop acabada «La gran pinzellada» vam recollir la valoració en paraules del alumnes: «ha set molt xulo», «pintura», «diversió màxima», «alegria» «llibertat» «pura adrenalina» «diversió i una mica d’odi», «diversió i sofriment». Enmig del dos «bàndols» hi vam posar unes planxes de metacrilat per escenificar, també, el distanciament social que hem estat vivint aquests darrers mesos. Aquestes planxes de metacrilat pintades i les diverses gravacions són els resultats que presentem del nostre procés creatiu que va ser, essencialment, efímer.
> presentació alumnat
Escola Tomàs Raguer i CEE Ramon Suriñach, Ripoll
6è curs d’Educació Primària i Grups 2 i 3 d’Educació Especial (11 a 19 anys)
Docents implicats: Marta Casademon i Núria Garcia
Assessorament: Tuti Cirera, Quique Giménez i Maite Palomo
Alumnat que hi participa: 36
Durant algunes tardes de dijous hem anat desenvolupant el projecte fent diverses activitats. Vam iniciar el procés, cada grup a la seva escola, presentant el tema amb una activitat a través de la qual l’alumnat feia una reflexió «pluja d’idees» entorn al joc: Amb qui m’agrada jugar? L’últim joc que he fet? Què és un joc?... Van anar responent aquestes preguntes en diferents quadrats que van esdevenir les cares d’un dau que van acabar construint. El primer joc: UN DAU. Vam observar, també, diferents obres de diversos artistes referents a través de l’espai web d’ACVIC. Per començar a conèixer-nos una mica entre els dos grups vam proposar l’elaboració d’una carta individual de presentació de cada alumne. Cada carta contenia diversa informació: nom, mini autoretrat, edat, color preferit, aficions i música preferida. El segon joc: JOC DE CARTES. Finalment vam fer un «meet» amb l’objectiu de conèixer-nos i recollir les diverses propostes creatives. De seguida es van anar engrescant a partir de la proposta d’una alumna de fer una «Guerra de líquids». El dia 25 de març, doncs, ens vam trobar per primer cop personalment els alumnes d’ambdues escoles per a la gran guerra, holly, pinzellada...El tercer joc: LA GRAN PINZELLADA. Tots en dèiem noms diferents però l’objectiu era bastant compartit, pintar-nos amb els pinzells els uns als altres fins que s’acabés la pintura i passar una bona estona plegats. Un cop acabada «La gran pinzellada» vam recollir la valoració en paraules del alumnes: «ha set molt xulo», «pintura», «diversió màxima», «alegria» «llibertat» «pura adrenalina» «diversió i una mica d’odi», «diversió i sofriment». Enmig del dos «bàndols» hi vam posar unes planxes de metacrilat per escenificar, també, el distanciament social que hem estat vivint aquests darrers mesos. Aquestes planxes de metacrilat pintades i les diverses gravacions són els resultats que presentem del nostre procés creatiu que va ser, essencialment, efímer.
> presentació alumnat