Escola El Vinyet, Solsona
FEM CAMÍ AMB EL JOC
Escola El Vinyet, Solsona
Tota l’escola. Educació Infantil i Primària
Docents implicats: Núria Font Guim i Roser Busquets
Assessorament: Teresa Font, Paquita Clot, Montsita Rierola i Sol Roca
Alumnat que hi participa: 208
Al principi vam preguntar als infants què era un joc. I en van sorgir tot un seguit de reflexions: serveix per passar-ho bé, ens pot servir per aprendre però d’una manera més divertida, ens convida a imaginar, ens permet compartir, ens crea situacions de conflicte… A partir d’aquí vam elaborar diferents llistes de jocs, cada grup va fer la seva. Vam parlar del joc simbòlic, dels jocs de construccions, dels jocs d’ordinador, dels jocs de taula, dels jocs tradicionals, els jocs a la natura, ens vam fer la pregunta de si els esports es poden considerar un joc, de si tot el que ens diverteix pot ser un joc (escriure, composar cançons, ballar, pintar…). I amb tota aquesta informació i reflexions compartides, cada grup va començar a donar forma a una primera proposta de creació: una coreografia o performance, la temàtica de la qual, fos el JOC. I en aquest moment, cada grup va iniciar el seu procés de creació. La comunitat de petits i mitjans va treballar Land art al caminet que porta a l’escola nova, inspirant-nos en el joc, utilitzant elements naturals del nostre entorn. Un camí que unirà el passat, el present i el futur, l’escola que ens acull amb la que ens està esperant… Un passeig que simbolitza la il·lusió, l’esforç i l’amor de totes les persones que formen part del Vinyet. Un camí que ens connectarà amb l’escola nova, que dia a dia, veiem créixer. A la comunitat de grans, per petits grups, es van crear diferents jocs de taula fent així un treball de disseny, organització i elaboració.
> presentació alumnat
Escola El Vinyet, Solsona
Tota l’escola. Educació Infantil i Primària
Docents implicats: Núria Font Guim i Roser Busquets
Assessorament: Teresa Font, Paquita Clot, Montsita Rierola i Sol Roca
Alumnat que hi participa: 208
Al principi vam preguntar als infants què era un joc. I en van sorgir tot un seguit de reflexions: serveix per passar-ho bé, ens pot servir per aprendre però d’una manera més divertida, ens convida a imaginar, ens permet compartir, ens crea situacions de conflicte… A partir d’aquí vam elaborar diferents llistes de jocs, cada grup va fer la seva. Vam parlar del joc simbòlic, dels jocs de construccions, dels jocs d’ordinador, dels jocs de taula, dels jocs tradicionals, els jocs a la natura, ens vam fer la pregunta de si els esports es poden considerar un joc, de si tot el que ens diverteix pot ser un joc (escriure, composar cançons, ballar, pintar…). I amb tota aquesta informació i reflexions compartides, cada grup va començar a donar forma a una primera proposta de creació: una coreografia o performance, la temàtica de la qual, fos el JOC. I en aquest moment, cada grup va iniciar el seu procés de creació. La comunitat de petits i mitjans va treballar Land art al caminet que porta a l’escola nova, inspirant-nos en el joc, utilitzant elements naturals del nostre entorn. Un camí que unirà el passat, el present i el futur, l’escola que ens acull amb la que ens està esperant… Un passeig que simbolitza la il·lusió, l’esforç i l’amor de totes les persones que formen part del Vinyet. Un camí que ens connectarà amb l’escola nova, que dia a dia, veiem créixer. A la comunitat de grans, per petits grups, es van crear diferents jocs de taula fent així un treball de disseny, organització i elaboració.
> presentació alumnat