Col·legi Sant Miquel dels Sants – elpetitmiquel, Vic
EL JOC: MATEMÀTIQUES I ART CONTEMPORANI
Col·legi Sant Miquel dels Sants – elpetitmiquel, Vic
5è curs d’Educació Primària
Docents implicats: Lluc Gómez, Laura Oliva, Imma Salarich i Mariona Vila
Assessorament: Tuti Cirera, Quique Giménez i Maite Palomo
Alumnat que hi participa: 77
Aquest curs, els alumnes de 5è de Primària d'elpetitmiquel, tenien una hora setmanal de jocs matemàtics. Arrel d’això̀, es va creure convenient realitzar el projecte d'Art i Escola en aquestes hores, ja que s'esqueia perfectament amb la temàtica d'enguany: el joc. Per saber més sobre el concepte de joc, vam començar fent una pluja d’idees mitjançant una fitxa en la que demanàvem als alumnes què era per ells/es el joc, amb quines emocions el relacionaven, a què els agradava jugar, com podien aprendre jugant i quina relació́ veien entre el joc i les matemàtiques ja que, com hem comentat, fem jocs matemàtics una hora a la setmana i ens va anar molt bé per poder-ho relacionar. Un cop acabada la fitxa de coneixements previs vàrem posar en comú́ les reflexions dels alumnes. Després, vàrem treballar les característiques de l’art contemporani i, finalment, els alumnes van escollir quatre jocs clàssics que van elaborar ells mateixos per relacionar les matemàtiques i l’art contemporani. Per grups, van fer recerca de pintures i escultures d’art contemporani per agafar idees per als seus treballs.
> Presentació alumnat
Col·legi Sant Miquel dels Sants – elpetitmiquel, Vic
5è curs d’Educació Primària
Docents implicats: Lluc Gómez, Laura Oliva, Imma Salarich i Mariona Vila
Assessorament: Tuti Cirera, Quique Giménez i Maite Palomo
Alumnat que hi participa: 77
Aquest curs, els alumnes de 5è de Primària d'elpetitmiquel, tenien una hora setmanal de jocs matemàtics. Arrel d’això̀, es va creure convenient realitzar el projecte d'Art i Escola en aquestes hores, ja que s'esqueia perfectament amb la temàtica d'enguany: el joc. Per saber més sobre el concepte de joc, vam començar fent una pluja d’idees mitjançant una fitxa en la que demanàvem als alumnes què era per ells/es el joc, amb quines emocions el relacionaven, a què els agradava jugar, com podien aprendre jugant i quina relació́ veien entre el joc i les matemàtiques ja que, com hem comentat, fem jocs matemàtics una hora a la setmana i ens va anar molt bé per poder-ho relacionar. Un cop acabada la fitxa de coneixements previs vàrem posar en comú́ les reflexions dels alumnes. Després, vàrem treballar les característiques de l’art contemporani i, finalment, els alumnes van escollir quatre jocs clàssics que van elaborar ells mateixos per relacionar les matemàtiques i l’art contemporani. Per grups, van fer recerca de pintures i escultures d’art contemporani per agafar idees per als seus treballs.
> Presentació alumnat