Col·legi La Salle, Manlleu
LA VIDA ÉS UN JOC
Col·legi La Salle, Manlleu
4t curs d’Educació Secundària
Docent implicada: Judit Serra
Assessorament: Txelo Gutiérrez, David Oliva i Laia Solé
Alumnat que hi participa: 24
El Joc, és una proposta per a l’àrea de Visual i Plàstica on els alumnes han d’investigar, experimentar, conèixer el procés creatiu i realitzar una proposta artística.
En aquest projecte els nois i noies han realitzat una recerca de diferents artistes amb la finalitat de documentar-se per conèixer el seu treball i extreure’n idees per crear el seu propi projecte. Alguns dels artistes treballats han estat David Torrents, Lygia Clark, Rafael Bianchi Niki de Saint Phalle, Olafur Eliasson, Yayoi Kusama i Zanele Muholi, David Ymbernon, Bestué-Vives, Marcel Duchamp, Eugenio Ampudia, Tere Recarens, Clara Nubiola i Antoni Miralda.
Després de la recerca es van realitzar a classe algunes activitats on el Joc era el protagonista. Així es va anar definint el concepte “Joc” com un repte, una competició́, un ritual, una activitat espontània, imitació, atzar...
Van sorgir sis propostes diferents:
Què et pots imaginar?
L’objectiu principal d’aquest projecte ha estat la denúncia del poc civisme a les ciutats.
Es representa a partir d’una maqueta.
Byond ur Glance:
Aquets alumnes han fet una recerca de diferents espais de l’escola, fotografiant-los i enquestant a diferents membres de la comunitat educativa. L’objectiu és conèixer les diferents percepcions emocionals que s’esdevenen en veure aquests espais en una imatge, i classificar-les segons si són percepcions positives o negatives.
Entre tots som UN:
Aquest projecte ha estat la creació́ d’un puzle en el que han creat un nou personatge a partir de la imatge dels diferents companys de classe. S’ha jugat fragmentant i transformant imatges, la classe està formada per 25 alumnes però̀ a partir diferents fragments han aconseguit crear-ne un de sol.
El Niu:
En aquest projecte han treballat la manipulació́ de diferents materials per a la creació́ d’uns nius. L’objectiu és conscienciar a l’espectador de la petjada que deixa l’home a la natura. El treball del joc ha estat la realització́ d’una descontextualització d’aquests nius, amb certa ironia i provocació́, i n’han realitzat una fotografia.
Rocalunya:
El treball final d’aquestes alumnes ha estat un joc de coneixement de dues cultures importants per elles. La cultura marroquina i la catalana. A partir d’una maqueta estableixen un joc d’imatges on el jugador ha d’identificar-ne la cultura.
Arliciemo:
A partir de la transformació́ d’un joc ja existent, els alumnes realitzen la seva pròpia proposta. Diferents àmbits de coneixement en un format de pregunta resposta. Relacionant art, literatura i ciència a l’estil d’un trivial.
> Presentació alumnat