COSSOS EXPOSATS. Col·legi El Roser, Sant Julià de Vilatorta i Col·legi Vedruna Escorial, Vic
COSSOS EXPOSATS
Col·legi El Roser, Sant Julià de Vilatorta i Col·legi Vedruna Escorial, Vic
4t curs d’Educació Secundària
Docents implicats: Susanna Autet (El Roser) i Rosa Campalans (Escorial Vic)
Artistes implicades: Isabel Garcia de la Cruz i Cristina Valero
Assessorament: Txelo Gutiérrez, David Oliva i Laia Solé (El Roser) i Bruna Dinarès, Marià Dinarès i Sandra Sardà (Escorial)
Alumnat que hi participa: 11 (El Roser) i 24 (Escorial Vic)
Col·labora: Sala d’Art Jove
Cossos exposats, equitat de gènere i estereotips, projecte de Cosicosa (Isabel Garcia de la Cruz i Cristina Valero) va ser el projecte guanyador de la beca ART JOVE en la modalitat d’educació. Beca promoguda per la sala d’Art Jove amb la col·laboració d’ACVIC Centre d’Arts Contemporànies.
Escorial Vic:
Des de l’optativa d’Educació Visual i Plàstica de 4t d’ESO de l’Escorial de Vic, una vegada més ens hem acollit al programa Art i Escola i després d’entendre el joc com una eina més que ens ajuda en la crítica, hem treballat el tema a partir de dos projectes col·laboratius: MEM&CO i Cossos Exposats.
COSSOS EXPOSATS: en col·laboració amb el projecte premiat per Sala d’Art Jove, es pretén fer ús del joc com una eina per mirar el nostre voltant d'una manera crítica a partir d'una sèrie de dinàmiques orientades a identificar els estereotips de gènere per tal d'arribar a crear un joc de taula que representi de manera simbòlica els diferents estereotips que ens envolten.
Les artistes Isabel Garcia de la Cruz i Cristina Valero presenten la proposta i en fan el seguiment, aquesta proposta s’acaba de confeccionar i portar a terme amb les professores dels dos instituts.
El Roser:
El projecte consta de tres activitats, que tenen com a objectiu la reflexió dels alumnes sobre els estereotips de gènere.
En la primera activitat s’ha realitzat un collage gràfic a partir del qual poder reflexionar sobre algun estereotip. Prèviament s’han conegut alguns artistes referents.
En la segona activitat es donava als alumnes una carta amb característiques físiques i psicològiques d’una persona. A partir d’aquestes premisses havien de crear un personatge amb tota mena de detalls i característiques. Seguidament havien de disfressar-se i crear un vídeo interpretant el personatge. Es tractava d’imaginar com es presentaria a les xarxes socials aquella persona. Aquesta activitat es va realitzar amb força èxit per part dels alumnes. Tot i així, han estat molt reticents a l’hora d’ensenyar els seus vídeos i pràcticament ningú ha optat perquè es poguessin publicar lliurement.
La tercera i última activitat era l’elaboració d’un joc crític però no va tenir el resultat desitjat.
> presentació alumnes
> més informació del projecte (Web ACVIC)
Col·legi El Roser, Sant Julià de Vilatorta i Col·legi Vedruna Escorial, Vic
4t curs d’Educació Secundària
Docents implicats: Susanna Autet (El Roser) i Rosa Campalans (Escorial Vic)
Artistes implicades: Isabel Garcia de la Cruz i Cristina Valero
Assessorament: Txelo Gutiérrez, David Oliva i Laia Solé (El Roser) i Bruna Dinarès, Marià Dinarès i Sandra Sardà (Escorial)
Alumnat que hi participa: 11 (El Roser) i 24 (Escorial Vic)
Col·labora: Sala d’Art Jove
Cossos exposats, equitat de gènere i estereotips, projecte de Cosicosa (Isabel Garcia de la Cruz i Cristina Valero) va ser el projecte guanyador de la beca ART JOVE en la modalitat d’educació. Beca promoguda per la sala d’Art Jove amb la col·laboració d’ACVIC Centre d’Arts Contemporànies.
Escorial Vic:
Des de l’optativa d’Educació Visual i Plàstica de 4t d’ESO de l’Escorial de Vic, una vegada més ens hem acollit al programa Art i Escola i després d’entendre el joc com una eina més que ens ajuda en la crítica, hem treballat el tema a partir de dos projectes col·laboratius: MEM&CO i Cossos Exposats.
COSSOS EXPOSATS: en col·laboració amb el projecte premiat per Sala d’Art Jove, es pretén fer ús del joc com una eina per mirar el nostre voltant d'una manera crítica a partir d'una sèrie de dinàmiques orientades a identificar els estereotips de gènere per tal d'arribar a crear un joc de taula que representi de manera simbòlica els diferents estereotips que ens envolten.
Les artistes Isabel Garcia de la Cruz i Cristina Valero presenten la proposta i en fan el seguiment, aquesta proposta s’acaba de confeccionar i portar a terme amb les professores dels dos instituts.
El Roser:
El projecte consta de tres activitats, que tenen com a objectiu la reflexió dels alumnes sobre els estereotips de gènere.
En la primera activitat s’ha realitzat un collage gràfic a partir del qual poder reflexionar sobre algun estereotip. Prèviament s’han conegut alguns artistes referents.
En la segona activitat es donava als alumnes una carta amb característiques físiques i psicològiques d’una persona. A partir d’aquestes premisses havien de crear un personatge amb tota mena de detalls i característiques. Seguidament havien de disfressar-se i crear un vídeo interpretant el personatge. Es tractava d’imaginar com es presentaria a les xarxes socials aquella persona. Aquesta activitat es va realitzar amb força èxit per part dels alumnes. Tot i així, han estat molt reticents a l’hora d’ensenyar els seus vídeos i pràcticament ningú ha optat perquè es poguessin publicar lliurement.
La tercera i última activitat era l’elaboració d’un joc crític però no va tenir el resultat desitjat.
> presentació alumnes
> més informació del projecte (Web ACVIC)