Institut de Gurb

1r, 2n i 3r d’Educació Secundària

Docents implicats: Núria Bover, Marta Capdevila i Montse Ferrer
Assessorament: Bruna Dinarès, Teresa Font, Jordi Lafon

El projecte s’inicia amb la reflexió sobre el concepte de ficció. Comencem a partir de les aproximacions a aquest concepte que Yuval Noah Harari fa a l’obra Sàpiens. L’autor descriu com els ordres imaginats han configurat el nostre món i tots els altres mons possibles: el concepte de temps, d’objectius vitals, d’ordenació territorial, de relacions afectives... A partir d’aquí ens apropem al plantejament artístic de la ficció d’alguns artistes com poden ser Joan Fontcuberta, René Magritte o Ana García-Pineda.

Una vegada acabada l’aproximació a diferents reflexions, els alumnes es disposen a crear una identitat, una ficció de persona. El punt de partida són uns elements audiovisuals o físics que ens arriben cada setmana i pertanyen a una persona. Els alumnes van reconstruint la seva identitat i elaboren productes que podrien pertànyer o poden reflectir la persona. Aquests productes prenen diferents formes, en funció dels seus interessos.

L’objectiu final era (no vam poder arribar-hi per la situació actual) reflexionar sobre els estereotips. Els estereotips no només venen associats a la persona que volem reconstruir sinó també a la nostra percepció de la realitat, ja que som capaços d’imaginar, en molts casos, allò que som capaços de viure.

ins gurb ae09 01
ins gurb ae09 02
ins gurb ae09 03

Resum del projecte:

Vídeos sobre la Maria Àngels, realitzat durant el taller "Experimedia" a ACVIC.
En el marc del projecte "Bastir una vida":

Grup 1:

Grup 2: