Escola Bressol La Pitota, Prats de Lluçanès

pitota ae09 05


ATRAPATS EN LA FICCIÓ

EBM La Pitota, Prats de Lluçanès
Educació Infantil (Infants de 2 i 3 anys)

Docents implicats: Ariadna Riera Cudinachs i Lurdes Torres Carrera
Assessorament: Isa Basset, Tuti Cirera, Clara Pascual i Montsita Rierola
Alumnes que hi participen: 12

ATRAPATS EN LA FICCIÓ” és un projecte que s’ha portat a terme amb infants de 2 a 3 anys. Inicialment vam partir de les bases que infants tant petits viuen en un món de ficció constant a través del joc i del seu dia a dia; aquesta reflexió ens va fer adonar que qualsevol acció quotidiana podia formar part del projecte, però vam voler anar més enllà. Així que vam agafar el conte “Atrapat” d’Oliver Jeffers i el seu protagonista, en Floyd ens va endinsar en un món desconegut. En Floyd és un nen que un bon dia se li enganxa el seu estel dalt d’un arbre i per fer-lo caure continua llençant més objectes dalt de l’arbre, cadascun d’ells més surrealista.

Primer de tot, vam presentar el conte i la seva història als infants. La història d’en Floyd comença quan li queda atrapat un estel dalt de l’arbre, així que nosaltres vam sortir a fer volar un estel per saber què passava. A partir d’aquest objecte principal, dins l’aula, van anar apareixent propostes i experiències amb els diferents objectes que en Floyd llençava damunt de l’arbre. En Floyd ens va fer llençar sabates dalt de l’arbre, ens va fer pintar amb les rodes dels cotxes embolcallats per una llum negre que ho il·luminava tot, ens va fer cargolar i descargolar uns cargols, ens va convidar a experimentar amb la flotació dels objectes, vam observar com és movien els objectes amb el vent,... d’aquesta manera els infants vivien una experiència més significativa i vivien amb més intensitat la història d’en Floyd.

Paral·lelament a les propostes, el conte ens anava omplint de paraules tot sovint i, un dia, vam demanar als infants què llençarien ells damunt de l’arbre. Cadascun d’ells ho tenia clar, així que involucrant també a les famílies els vam demanar que deixessin volar la imaginació i la seva creativitat i juntament amb l’infant elaboressin l’objecte que al final del projecte cadascun d’ells llençaria damunt de l’arbre de l’espai exterior que havien escollit, tal i com feia en Floyd.

Al final del projecte, fora l’espai exterior de l’escola, vam tenir un arbre amb un camió de bombers, una balena, dos micos, una tablet, una casa, dues escales, un cavall, una màquina, un flotador, una pilota i uns avis.

pitota ae09 01
pitota ae09 02
pitota ae09 03
pitota ae09 04
pitota ae09 05
pitota ae09 06
pitota ae09 07
pitota ae09 08
pitota ae09 09
pitota ae09 10
pitota ae09 11
pitota ae09 12
pitota ae09 13

caixalogos ae07 horitzontal
© 2011 ART I ESCOLA
Tots els continguts han estat elaborats per les institucions, escoles i persones participants a ART i ESCOLA
Web realitzat per ACVic Centre Arts Contemporànies