• Inici
  • Projectes
  • FICCIÓ | 2019-2020
  • Escola Bressol Cavall Fort i Escola Bressol Les Tres Bessones, Les Franqueses del Vallès

Escola Bressol Cavall Fort i Escola Bressol Les Tres Bessones, Les Franqueses del Vallès

cavall fort ae09 04EXISTEIXEN ELS COLORS?

EBM Cavall Fort i EBM Les Tres Bessones, Les Franqueses del Vallès
Educació Infantil (Infants de 2 i 3 anys)

Docents implicats: Mila Gutiérrez Cañadas, Mònica Riera Llauger, Sònia Pérez Millán i Neus Odena Capdevila
Assessorament: Isa Basset, Tuti Cirera, Clara Pascual i Montsita Rierola
Alumnes que hi participen: 46

El projecte parteix d’un personatge de ficció, la Minimoni del conte “De quin color és un petó?”. Aquest personatge construït físicament en forma de nina és el que ens ha plantejat una pregunta inicial per iniciar el projecte: Existeixen els colors?

A partir d’aquí la Minimoni ens ha generat, a cada sessió, noves preguntes al voltant dels COLORS i ELS SENTITS: Quin gust tenen? Es poden menjar? I olorar? Com sona el marró de la tardor? Què passa si canviem el color d’un animal? Què passa quan es fa fosc? De quin color és el fred?...

Jugant amb els colors i els sentits a través de l’art i inspirant-nos en cada activitat amb un artista contemporani que treballa algun aspecte dels diferents colors: el so, el gust, el tacte, la foscor, les ombres...

Al vestíbul de l’escola es va crear un nou espai anomenat ARTLab. Un espai per treballar les activitats i alhora un espai expositiu on les famílies han pogut seguir el projecte.

El primer color que vam treballar va ser el marró. A partir de la pregunta: Com sona el marró de tardor? Els infants van trepitjar i rebregar fulles, van picar troncs i pinyes. Tot esbrinant els sons que produeixen. Vam enregistrar el so. Després vam elaborar la nostra pròpia partitura damunt un pentagrama enganxant fulles, pinyes i troncs. El segon color va ser el negre. Què passa quan es fa fosc? Per què tenim por? Vam elaborar unes màscares amb pintura fosforescent i vam comprovar que els monstres no existeixen.

El tercer color va ser el blanc. De quin color és el fred? I el silenci? Vam construir un espai tancat on tot era blanc. Es va parlar de la neu. Després vam fabricar neu i vam manipular gel per comprovar la textura, el sabor i la temperatura.

El quart color va ser gris. De quin color són les ombres? Amb un focus de llum els infants van jugar amb les ombres del seu cos. Després es va projectar unes siluetes grises i en aquesta ocasió famílies i infants havien de dibuixar nous paisatges segons el que els hi suggerien les imatges.

La idea és anar treballant tots els colors que el conte proposa.

cavall fort ae09 01
cavall fort ae09 02
cavall fort ae09 03
cavall fort ae09 04
cavall fort ae09 06
cavall fort ae09 07
cavall fort ae09 08
cavall fort ae09 09
cavall fort ae09 10
cavall fort ae09 11
cavall fort ae09 13
cavall fort ae09 14

caixalogos ae07 horitzontal
© 2011 ART I ESCOLA
Tots els continguts han estat elaborats per les institucions, escoles i persones participants a ART i ESCOLA
Web realitzat per ACVic Centre Arts Contemporànies