Escola Estel, Vic

estel ae09 05


ÉS UN SOMNI, UNA REALITAT O ÉS FICCIÓ?

Escola Estel, Vic
Etapa de Transició a la Vida Adulta

Docents implicats: Cristina Vila i Maria Rierola
Assessorament: Quique Giménez, Neus Larred i Sol Roca
Alumnes que hi participen: 10

Comencem el treball de la ficció amb la intenció que els alumnes ens expliquin què significa aquesta paraula per a ells, i algunes de les idees que surten són: fer “cuento”, fer comèdia, fer gestos, una pel·lícula, somiar o inventar...

S’imaginen com a ficció cavallers dalt d’un cavall, grecs i romans, anar a buscar tresors o tenir poders, poder volar o matar dracs... Totes aquestes idees que surten d’ells ens serveixen per enfocar una mica més el treball que durem a terme, decidint que deixarem fer un treball molt obert, on cadascú d’ells pugui experimentar i explicar-se a través de l’art de la manera que vulgui.

Durant el curs, hem treballat setmanalment i hem dut a terme diferents activitats a cada sessió que tinguessin relació amb la ficció. En aquest cas, les mestres els hi portàvem un material amb el qual poguessin experimentar i a partir d’això ells s’han expressat.

Un dels objectius marcats era treballar la ficció a través de l’art; per això hem experimentat amb pintura, amb gels de colors, amb fang, amb papers de diferents textures i colors... Hem creat paisatges fantàstics, i ha servit per experimentar i treballar la ficció cadascú a la seva manera.

Al final, però, buscàvem un somni a complir amb els nostres alumnes; i buscar com, a través de la ficció, podíem aconseguir aquest somni i que ja no quedés tan allunyat de la seva realitat. Així doncs, a través de la ficció volíem fer realitat els somnis.

Després d’haver treballat una mica tot el tema de la ficció els vam preguntar quins somnis tenien per complir que no poguessin fer realitat. Tenim nois i noies a les nostres aules molt especials i molt imaginatius, així que han sortit somnis com xutar una pilota de futbol i d’altres com poder volar.

Hem pogut fer realitat alguns d’aquests somnis que tenien a través de la realitat virtual. Hem utilitzat ulleres de realitat virtual i així ells mateixos han pogut experimentar anar amb un cotxe de fórmula 1, nedar entremig dels dofins, veure un espectacle de pirotècnia... els ha encantat.

Per altra banda i ja per acabar, volem explicar dos projectes més els quals hem dut a terme durant el curs. Un d’ells és que tenim un “diari” d’Art i Escola on els alumnes cada setmana expliquen què fem. Hi ha alumnes que hi escriuen el treball que fem o d’altres que els hi costa més escriure ho fan posant imatges o dibuixos.

L’altre projecte al qual hem participat és el de “parelles artístiques”. Durant el curs i mentre treballàvem a l’aula cada sessió hem fet diferents parelles, de manera que s’ajuntaven alumnes que tenien més dificultats i així la seva parella els podia ajudar i donar suport. A mig curs, hem anat a la UVic on hem pogut treballar amb alumnes que estan estudiant per ser mestres. Durant l’estada a la Universitat vam poder estar a la sala de plàstica on hi havia tot de materials i pintures. Hi havia alumnes que treballaven sols, d’altres que ho feien amb parelles i així s’ajudaven... Una experiència molt bonica!

Enllaç al blog:
Art i Escola - Ficció. Escola Estel
https://estelartiescola.blogspot.com/

estel ae09 02
estel ae09 03
estel ae09 04
estel ae09 05
estel ae09 06
estel ae09 08
estel ae09 09
estel ae09 11
estel ae09 12
estel ae09 12 horitz
estel ae09 13
estel ae09 15
estel ae09 16
estel ae09 19
estel ae09 20


Vídeo del projecte:

caixalogos ae07 horitzontal
© 2011 ART I ESCOLA
Tots els continguts han estat elaborats per les institucions, escoles i persones participants a ART i ESCOLA
Web realitzat per ACVic Centre Arts Contemporànies