ENTORN | 2011-2012

ESCOLA LES PINEDIQUES. TARADELL

SILUETES
Partint del treball sobre la línia que havíem iniciat a P4, proposàrem als nens i a les nenes de fer, amb cordes, les mateixes formes que el curs passat havíem fet sobre paper, pintades i retallades. Amb una corda a les mans vàrem dibuixar formes diferents. Va ser a partir d’aquí que vam començar a parlarde siluetes com a contorn d’objectes. Tot analitzant les siluetes que fèiem, ens vàrem adonar que es creaven dos espais, un a l’interior de la silueta i un altre a l’exterior. Després de tot aquest treball amb les cordes, les mestres vam proposar que escollissin una de les siluetes que havien fet i la tornessin a dibuixar; però, ara, sobre un full A4 per tal de poder-la resseguir. Un cop resseguida tindrien el model per fer-la amb el material que volguessin.

Mentre fèiemaquest treball va sorgir la proposta de participar en el projecte d’Art i Escola 01 i ens suggeriren de continuar treballant les siluetes utilitzant material natural i fent-les en un entorn que no fos el de l’escola. Fins ara havíem fet siluetes a partir d’una línia. Volíem continuar d’altres maneres, i se’ns va acudir utilitzar diferents materials que tenim a l’escola. Vam provar-ho amb taps de plàstic i de suro, amb capses, amb trossos de roba, amb cordes, i amb motlles d’escaiola. A més, vàrem mirar obres d’art de diferents autors per tal de comparar-les amb el treball que estàvem fent i conèixer maneres de treballar. Noves idees. A partir d’aquí, ens inspiràrem per continuar treballant les siluetes utilitzant materials naturals i fent-les en un entorn que no fos el de l’escola.

Finalment, hem treballat en un entorn que és molt proper a l’escola: un bosc que es diu el “Pujoló”. Cada dia que hi hem anat, cada grup ha triat un espai i hem recollit material d’allà per fet noves siluetes. Sempre les hem fotografiat per guardar-ne un record, per si quan hi tornàvem ja no hi eren. Hem fet siluetes amb pedres, troncs, branques, troncs, fulles... Sempre ho hem deixat al bosc il·lusionats de trobar-ho el següent dimecres, tot i sabent que potser no ho trobaríem. Després d’uns quants dies d’anar a treballar al “Pujoló”, hem començat a parlar que no només fem siluetes, sinó que hem fet unes creacions pròpies en un entorn, i per tant, hem fet Art a la Natura.

Etapa educativa: Educació infantil

Curs: P5 A i P5 B

Tutoria:  -ACVic- Mia Guiteres Oliva i -UVic- Montsita Rierola

Docents implicats: Montse Manso, Núria Roca, Judit Moruno i Marta Pintó.

Alumnes que hi participen:

P5 A_ Biel Bigas, Jordina Bové, Elsa Carmona, Natàlia Castillo, Jofre Cedó, Lluc Cegarra, Johan Correa, Laura Devant, Tiago Fuentes, Nil López, Mohamed Moustahsane, Gerard Nasplé, Marc Parés, Ester Pérez, Maria Pey, Gil Puig, Marcel Rafart, Jayline Riega, Khadija Salmi, Bruna Solé, Biel Soler, Blai Trias, Jordi Tulleuda i Bruna Vila.
P5 B_ Wassim Asbai, Fouad Belfkih, Marçal Bosch, Iu Calm, Andrea Cañada, Laia Clos, Gisela Codina, Maia Formiguera, Tomàs Garolera, Guillem Giménez, Eric Kalaydjian, Miguel Lara, Guifré Lucas, Gil Mendoza, Arlet Montaña, Alba Navarrete, Oleguer Payarols, Jordina Pladevall, Nikola Przydatek, Marc Rifà, Marc Rincón, Anna Ros, Nil Soler i Jana Vilamala.

AE01 Pinadiques 01
AE01 Pinadiques 02
AE01 Pinadiques 03
AE01 Pinadiques 04