Skip to main content

ENTORN | 2011-2012

INSTITUT LA ROCA DEL VALLÈS

EL MEU MOLÍ DE VENT2n d'Educació Secundària Docents implicats: Glòria Serra Alumnes participants: 42 alumnes Aquest és un projecte d’investigació i recerca combinat amb una mirada artística i creativa on l’objectiu principal és que els alumnes vegin l’aplicació pràctica de la geometria i la seva...

Continua llegint

ESCOLA JOAN XXIII. ELS HOSTALETS DE BALENYÀ

ELFS, FADES I FOLLETS 1r d'Educació Primària Docents implicats: Imma Comas i Maria RomeroAlumnes que hi participen: 47 alumnesAssessorament per part d’Assumpta Cirera Berguedà El projecte “Elfs, fades i follets” té com a objectiu treballar la natura a partir del món fantàstic, misteriós i màgic que...

Continua llegint

ESCOLA EL CASTELL. TONA

ON VIVIM?Educacio Infantil i cicle inicial de primària (Tota l'escola)Docents implicats: Gemma Casas Batalla, M.Carme Coma Bau, Montse Conill Pujol, Roser de Salsas Fontdevila, Anna García García, Mar Hurtado Parras, Rosa Ventura Martorell, Aleix Vila Solà, Mercè Ylla Ricart.Alumnes que participen:...

Continua llegint

ESCOLA VIC CENTRE. VIC

FIGURES GEOMÈTRIQUES A L'ENTORN URBÀ I RURAL El nostre projecte l’hem enfocat a partir de la identificació de figures geomètriques en l’entorn, ja que és on l’infant les descobreix més significativament. Degut a la ubicació de la nostre escola: el centre de la ciutat, vam iniciar la descoberta en...

Continua llegint

ESCOLA VEDRUNA. TONA

INTERVENCIONS AL PATI DE L'ESCOLA La nostra proposta pretén apropar la natura a través de l’art, tot partint del coneixement dels arbres més propers: els arbres del pati de l’escola. Els alumnes han realitzat diverses intervencions artístiques amb elements naturals a l’entorn dels arbres del pati....

Continua llegint

COL.LEGI SANT MIQUEL DELS SANTS. VIC

MIRÓ // ESCULTURA Al llarg del curs, els alumnes de P4 han treballat l’obra pictòrica de Joan Miró; les característiques, la simbologia, els colors i les formes d’alguns dels seus quadres. A partir de la convocatòria Art i Escola 01, hem volgut treballar l’escultura de Miró i relacionar-la amb la...

Continua llegint

COL·LEGI SAGRATS CORS. CENTELLES

EL CONTE EN EL MÓN RURAL  Aquesta proposta es va realitzar amb el mètode de treball cooperatiu. Per Sant Jordi es van fer contes en equips de treball de 4 o 5 alumnes. Aquestes narracions eren el motiu del nostre projecte. L’objectiu primordial va estar: créixer en l’expressió oral i l'escrita,...

Continua llegint

CEE RAMON SURIÑACH + ESCOLA TOMÀS RAGUER. RIPOLL

EL RIPOLLÈS, LA VEU DELS NOSTRES AVIS Descripció de la proposta: Aquest ha estat un projecte conjunt entre un centre d'educació primària i un centre d’educació especial. Aquesta feina implica una interacció i cooperació entre els alumnes i el professorat; un aspecte fonamental i enriquidor pel...

Continua llegint

COL.LEGI SAGRAT COR. VIC

RIUS L’estudi i adopció d’un tram de riu ha estat un treball realitzat a partir de la pintura i la fotografia i de buscar respostes a: Com era, com és i com serà el riu? Es tracta d’un projecte que parteix del Projecte Rius que es porta a terme per part dels centres educatius de la ciutat de Vic...

Continua llegint

ESCOLA MOSSÈN CINTO. FOLGUEROLES

LES PEDRES ENCARA PARLEN El tema ha estat treballat transversalment en diferents àrees, des de la recerca històrica fins a les arts plàstiques; i també ha està lligat al treball que cada curs realitzem conjuntament amb la Fundació Verdaguer, en motiu de la Setmana Verdaguer. A nivell de recerca...

Continua llegint

ESCOLA MARE DE DÉU DEL SOL DEL PONT. RODA DE TER

ELS AVIS I ELS NENS PARLEM DEL MÓN RURAL Aquest treball l’hem dut a terme tot el col·lectiu de mestres i alumnes de l’escola Mare de Déu de Sòl del Pont amb el personal de la Residència d’Avis i alguns avis residents. Ja fa uns anys que treballem conjuntament, i la intenció sempre ha estat compartir...

Continua llegint

ESCOLA LES PINEDIQUES. TARADELL

SILUETES Partint del treball sobre la línia que havíem iniciat a P4, proposàrem als nens i a les nenes de fer, amb cordes, les mateixes formes que el curs passat havíem fet sobre paper, pintades i retallades. Amb una corda a les mans vàrem dibuixar formes diferents. Va ser a partir d’aquí que vam...

Continua llegint

ESCOLA LES ESCOLES. GURB

ELS OUS Som els nens i nenes de P3 de Les Escoles de Gurb. La nostra classe es diu “Els Pollets” i som els encarregats de tenir cura del galliner, amb el gall i les gallines. Hem aprofitat que cada dia recollim els ous per a fer diferents treballs sobre aquest tema: hem fet trencadís amb la closca,...

Continua llegint

ESCOLA LA SÍNIA. VIC

ART I POESIA / / EL MÓN RURAL Hem realitzatun treball col·laboratiu i multidisciplinari on s’han implicat diferents àrees: Coneixement del medi, Llengua, Visual i Plàstica i Informàtica. Ha aplegat diferents treballs: Poemes dibuixats. A partir d’un poema seleccionat sobre el món rural, els alumnes...

Continua llegint

COL.LEGI LA SALLE. MANLLEU

VORA DEL TER Els alumnes de 4t han estudiat fotografia i cinema. El projecte  s’ha dividit en dues parts per tal de treballar la fotografia i la tècnica de l’stop-motion. Mitjançant una recerca de fotografies antigues del poble de Manlleu i del seu entorn rural hem realitzat diferents fotomuntatges,...

Continua llegint

ESCOLA ERA DE DALT. TONA

El BANCAL Hem fet l’activitat durant el tercer trimestre perquè, al bancal, ja havien germinat les verdures que vam plantat durant la tardor. També havien crescut els plançons sembrats el mes de març. Va caldre construir bancals amb tres dimensions. Les jardineres eren capses de fruita de fusta i...

Continua llegint

ESCOLA DOCTOR ROBERT. CAMPRODON

ELS BOSCOS Descripció de la proposta: Boscos d’arbres majestuosos que ofereixen la calidesa de la seva fusta pels llargs dies d’ hivern i l’ombra del seu atapeït fullatge pels breus i calorosos dies d’estiu. Arbres gegantins, immòbils. Arbres que reben pacients la pluja, la neu i el vent. Boscos...

Continua llegint

COL.LEGI EL ROSER. SANT JULIÀ DE VILATORTA

EL BOSC PINTAT En una primera fase de treball vam aprendre el concepte de Land Art en artistes que treballen aquesta disciplina des de diferents àmbits. En una segona fase, vam prendre com a referència “El bosc d’Oma” d’Agustín Ibarrola i vam demanar als alumnes que fessin el seu projecte de bosc...

Continua llegint

caixalogos ae07 horitzontal
© 2011 ART I ESCOLA
Tots els continguts han estat elaborats per les institucions, escoles i persones participants a ART i ESCOLA
Web realitzat per ACVic Centre Arts Contemporànies