• Inici
  • Projectes
  • CAOS | 2016-2017
  • ZER GUILLERIES. ESCOLA ELS CASTANYERS I ESCOLA EL GURRI. VILADRAU I TARADELL

CAOS | 2016-2017

ZER GUILLERIES. ESCOLA ELS CASTANYERS I ESCOLA EL GURRI. VILADRAU I TARADELL

images\/19_AE06_Zer-Guilleries_cap.jpgEL KAOSTOLTES

Etapa educativa: tota l’escola. Educació Infantil i Primària
Docents implicats: Elisenda Puigdesens (Castanyers), Rocio Gutierrez (El Gurri) i tot el claustre.
Assessorament: Toni Cirera
Alumnes que hi participen: 108 (80 dels Castanyers i 28 d’El Gurri)
Temporització: setmana del carnestoltes

L’eix principal del projecte ha sigut el carnestoltes. Un carnestoltes caòtic i ple d’activitats, algunes proposades pels mateixos alumnes i d’altres pensades pels mestres, però totes amb l’objectiu de poder experimentar el caos, amb el propi cos, amb el so, amb materials diversos, i amb la realització de treballs plàstics.

La majoria de les activitats han sigut col·lectives, afavorint així la interacció en el grup i el cooperativisme, i pensades per compartir les experiències i les idees, respectant totes les aportacions i produccions dels companys. I sobretot per ser gaudides i per passar-s’ho bé.
S’ha explicat als alumnes que aquest any el carnestoltes seria caòtic, ja que faríem el projecte caos durant aquesta setmana.

S’han recollit propostes per part dels alumnes i després s’han seleccionat per part dels mestres.

Les activitats realitzades han estat:

1. Consignes triades per les diferents comissions de festa de cada escola, de la Reina Kaostoltes i del Rei Kaostoltes: una sabata de cada manera, vestir-se combinant part de pijama i part de mudar, canviar-se els papers (els nens de nenes i les nenes de nens), un cap caòtic i vestir-se de manera caòtica.

2. Taller de màscares (caòtiques), realitzades amb guix: combinar dos animals en la mateixa màscara, etc. Els alumnes de primària les han fet per parelles i han ajudat als alumnes d’infantil.

3. Mural de grans dimensions, on cada grup ha anat passant i hi ha fet una aportació lliure. Prèviament s’ha explicat a l’aula i han pensat si voldrien estampar, enganxar, pintar, esquitxar…

4. Orquestra caòtica amb objectes de casa i amb instruments musicals.

5. Ball de confeti (tires de papers de diari estripats al moment).

6. Festa Holi (sorpresa). A l’escola s’ha preparat la farina i els colorants naturals, però no se’ls ha dit el perquè. L’endemà tota l’escola ha celebrat la festa al pati. Abans de començar, s’ha explicat l’origen de la festa i el significat i seguidament ha començat a sonar la música i l’explosió de colors.

7. Desfilada amb les disfresses caòtiques.

8. Cloenda de la setmana amb un Mannequin Challenge al pati de l’escola. Fins i tot en una escola hi ha hagut participació de les famílies.

La major part dels continguts treballats són de les àrees artístiques (visual i plàstica i música), però també es treballen molt les actituds i els valors i els diferents llenguatges (verbal, corporal, artístic…).

AE06 ZERGuilleries 01 BR
AE06 ZERGuilleries 02 BR
AE06 ZERGuilleries 03 BR
AE06 ZERGuilleries 04 BR
AE06 ZERGuilleries 05 BR
AE06 ZERGuilleries 06 BR
AE06 ZERGuilleries 07 BR
AE06 ZERGuilleries 08 BR
AE06 ZERGuilleries 09 BR
AE06 ZERGuilleries 10 BR
AE06 ZERGuilleries 11 BR
AE06 ZERGuilleries 12 BR
AE06 ZERGuilleries 13 BR
AE06 ZERGuilleries 14 BR
AE06 ZERGuilleries 15 BR
AE06 ZERGuilleries 16 BR
AE06 ZERGuilleries 17 BR
AE06 ZERGuilleries 18 BR


caixalogos ae07 horitzontal
© 2011 ART I ESCOLA
Tots els continguts han estat elaborats per les institucions, escoles i persones participants a ART i ESCOLA
Web realitzat per ACVic Centre Arts Contemporànies