• Inici

ZER GUILLERIES. ESCOLA ELS CASTANYERS I ESCOLA EL GURRI. VILADRAU I TARADELL

images\/19_AE06_Zer-Guilleries_cap.jpgEL KAOSTOLTES

Etapa educativa: tota l’escola. Educació Infantil i Primària
Docents implicats: Elisenda Puigdesens (Castanyers), Rocio Gutierrez (El Gurri) i tot el claustre.
Assessorament: Toni Cirera
Alumnes que hi participen: 108 (80 dels Castanyers i 28 d’El Gurri)
Temporització: setmana del carnestoltes

L’eix principal del projecte ha sigut el carnestoltes. Un carnestoltes caòtic i ple d’activitats, algunes proposades pels mateixos alumnes i d’altres pensades pels mestres, però totes amb l’objectiu de poder experimentar el caos, amb el propi cos, amb el so, amb materials diversos, i amb la realització de treballs plàstics.

La majoria de les activitats han sigut col·lectives, afavorint així la interacció en el grup i el cooperativisme, i pensades per compartir les experiències i les idees, respectant totes les aportacions i produccions dels companys. I sobretot per ser gaudides i per passar-s’ho bé.
S’ha explicat als alumnes que aquest any el carnestoltes seria caòtic, ja que faríem el projecte caos durant aquesta setmana.

S’han recollit propostes per part dels alumnes i després s’han seleccionat per part dels mestres.

Les activitats realitzades han estat:

1. Consignes triades per les diferents comissions de festa de cada escola, de la Reina Kaostoltes i del Rei Kaostoltes: una sabata de cada manera, vestir-se combinant part de pijama i part de mudar, canviar-se els papers (els nens de nenes i les nenes de nens), un cap caòtic i vestir-se de manera caòtica.

2. Taller de màscares (caòtiques), realitzades amb guix: combinar dos animals en la mateixa màscara, etc. Els alumnes de primària les han fet per parelles i han ajudat als alumnes d’infantil.

3. Mural de grans dimensions, on cada grup ha anat passant i hi ha fet una aportació lliure. Prèviament s’ha explicat a l’aula i han pensat si voldrien estampar, enganxar, pintar, esquitxar…

4. Orquestra caòtica amb objectes de casa i amb instruments musicals.

5. Ball de confeti (tires de papers de diari estripats al moment).

6. Festa Holi (sorpresa). A l’escola s’ha preparat la farina i els colorants naturals, però no se’ls ha dit el perquè. L’endemà tota l’escola ha celebrat la festa al pati. Abans de començar, s’ha explicat l’origen de la festa i el significat i seguidament ha començat a sonar la música i l’explosió de colors.

7. Desfilada amb les disfresses caòtiques.

8. Cloenda de la setmana amb un Mannequin Challenge al pati de l’escola. Fins i tot en una escola hi ha hagut participació de les famílies.

La major part dels continguts treballats són de les àrees artístiques (visual i plàstica i música), però també es treballen molt les actituds i els valors i els diferents llenguatges (verbal, corporal, artístic…).

AE06 ZERGuilleries 01 BR
AE06 ZERGuilleries 02 BR