Skip to main content

CAOS | 2016-2017

INSTITUT MIQUEL MARTÍ I POL. RODA DE TER

images\/34_AE06_INS-Roda-de-Ter_cap.jpgCAOS CÒSMIC 3D

Etapa educativa: 2n d’Educació Secundària
Docents implicats: M Rosa Terradellas i Laura Vilar
Assessorament: Ester Polo
Alumnes que hi participen: 88
Temporització: 10h/grup

Objectius

- Treballar la recerca de referents i recollir primeres definicions i materials.
- Experimentar amb materials gràfics diversos llenguatges artístics.
- Dinamitzar les pràctiques expositives del nostre treball.
- Comprendre la importància de la documentació del procés.
- Planificar les fases del procés.
- Treballar a partir d’encàrrec.
- Prendre consciència comunicativa pel que fa al destinatari.
- Aplicar valors de la pràctica artística en col·lectiu.

El projecte es defineix a partir de la proposta donada, El caos, que vam decidir que fos treballada a través del llenguatge que ens podia oferir el còmic: popular i, per tant, proper a qualsevol generació. El còmic ens ha ofert la possibilitat de treballar la composició i l’enquadrament, la narrativa, el temps i l’ordre, i l’expressivitat.

Aquests recursos van ser acompanyats de grans referents pictòrics com ara Tàpies, Pollock, De Kooning. També dels cal·ligrames de Guillaume Apollinaire. D’aquesta manera, les matèries treballades han estat la història de l’art, la cultura del còmic –tant literària com gràfica– i el collage.

L’arrencada del projecte va ser amb la definició de caos. En el següent pas vam fer una pluja d’idees vinculant les diverses definicions amb una segona proposta de còmic. De seguida ens vam posar a fullejar, rellegir, fotocopiar els llibres; buscant expressió, moviment, gestualitat i dinamisme. Tot aquest procés es va començar a materialitzar damunt un suport A2 de cartolina amb aquests retalls, fotocòpies i material plàstic: ceres, llapis de colors, retoladors i pintura, i eines bàsiques de collage.

Un cop realitzada la composició final, vàrem veure la necessitat de continuar i expandir-ho al revers. Aquesta acció ens va permetre veure que havíem crescut creativament d’una cara a l’altra. El següent objectiu va ser idear la manera com es presentava a l’exposició. A partir de consultar construccions de llibres d’artista, vam acordar com fer la presentació del treball. Vam haver de retallar en format quadrat, plastificar-ho i lligar-ho. El resultat final ha passat del 2D a una escultura.

AE06 InsMiquelMartiPol Roda 01 BR
AE06 InsMiquelMartiPol Roda 02 BR
AE06 InsMiquelMartiPol Roda 03 BR
AE06 InsMiquelMartiPol Roda 04 BR
AE06 InsMiquelMartiPol Roda 05 BR
AE06 InsMiquelMartiPol Roda 06 BR
AE06 InsMiquelMartiPol Roda 09 BR
AE06 InsMiquelMartiPol Roda 11 BR
AE06 InsMiquelMartiPol Roda 12 BR
AE06 InsMiquelMartiPol Roda 13 BR
AE06 InsMiquelMartiPol Roda 14 BR
AE06 InsMiquelMartiPol Roda 15 BR
AE06 InsMiquelMartiPol Roda 16 BR
AE06 InsMiquelMartiPol Roda 17 BR
AE06 InsMiquelMartiPol Roda 18 BR
AE06 InsMiquelMartiPol Roda 19 BR
caixalogos ae07 horitzontal
© 2011 ART I ESCOLA
Tots els continguts han estat elaborats per les institucions, escoles i persones participants a ART i ESCOLA
Web realitzat per ACVic Centre Arts Contemporànies