INSTITUT LES MARGUES: CALLDETENES
KAOS + KAOS
Etapa educativa: 3r d’Educació Secundària
Docents implicats: Neus Larred
Assessorament: Marià Dinarès
Alumnes que hi participen: 19
Temporització: unes 12 hores
A l'optativa de Visual i Plàstica de 3r d'ESO d'enguany hem treballat el caos amb un seguit de microactivitats dirigides a estimular l'hemisferi dret del cervell de manera clara i intencionada:
- Començàrem visitant el MACBA de la mà de Gordon Matta-Clark, ens vàrem acostar a les obres de manera lúdica i espontània. De l'experiència en van sortir els primers microreportatges.
- A classe vàrem dedicar les següents sessions a relacionar-nos amb l'entorn amb els cinc sentits: observant amb les mans, escoltant el silenci, caminant amb els ulls tapats, pintant amb els dits...
- Aquest seguit de petites activitats ens varen servir per anar creant i definint les nostres pròpies propostes tot treballant en petits grups. Cada grup va triar tot els aspectes del procés des de la primera idea, la materialització, els ritmes, les reflexions... fins acabar presentant una proposta acabada.
- Breus reflexions de cada grup sobre les pròpies propostes:
"El nostre treball es basa en les relacions que hi ha a dins d'un institut. Partint en un primer moment d'un esquema de relacions vàrem fer uns retrats fotogràfics on hi vàrem afegir la veu que reflecteix les relacions i deixa veure el caos de la vida adolescent." (Berta Altimiras, Georgina Danés, Octavi Ponce, Clàudia Vidal i Marta Vila)
" Mans, pintura, dits, pinzells, formes, línies, diferents profunditats, espirals... Compartim idees, decisions, i anem trobant maneres de presentar les mostres gràfiques del nostre caos" (Judit Alvarez, Icram Benayad, Alba Martinez i Júlia Riera)
"Què és el caos? Nosaltres el volem representar en la combinació d'unes il·lustracions amb unes fotografies. Les il·lustracions creades per la Mar, volen expressar el caos de manera esbojarrada tot utilitzant personatges creatius i divertits. Les fotografies de l'Abril expressen la multitud de gent, l'acumulació i la diversitat de colors" (Mar Gálbez i Abril Soler)
"En aquest projecte la nostra intenció era fer diferents quadres relacionats amb el caos. Ho hem fet amb pintures, esprais i plantilles partint d'un primer collage d'on han anat sorgint totes les idees posteriors." (Judit Navarro i Judit del Valle)
"Les mosques representen el caos com una plaga. Les invasions de mosques són caòtiques perquè t'anul·len la visió, l'oïda i el tacte. No et pots moure, no pots veure res que no sigui una massa flotant negra, i només pots percebre el soroll eixordador del brunzit de les seves ales." (Saray Garcia, Mariam Korchi i Carla Suriñach)
"Moments de silenci conviuen amb moments de caos a l'institut" (Marc Aumatell, Lluc Bover i Jordi Tió)
Etapa educativa: 3r d’Educació Secundària
Docents implicats: Neus Larred
Assessorament: Marià Dinarès
Alumnes que hi participen: 19
Temporització: unes 12 hores
A l'optativa de Visual i Plàstica de 3r d'ESO d'enguany hem treballat el caos amb un seguit de microactivitats dirigides a estimular l'hemisferi dret del cervell de manera clara i intencionada:
- Començàrem visitant el MACBA de la mà de Gordon Matta-Clark, ens vàrem acostar a les obres de manera lúdica i espontània. De l'experiència en van sortir els primers microreportatges.
- A classe vàrem dedicar les següents sessions a relacionar-nos amb l'entorn amb els cinc sentits: observant amb les mans, escoltant el silenci, caminant amb els ulls tapats, pintant amb els dits...
- Aquest seguit de petites activitats ens varen servir per anar creant i definint les nostres pròpies propostes tot treballant en petits grups. Cada grup va triar tot els aspectes del procés des de la primera idea, la materialització, els ritmes, les reflexions... fins acabar presentant una proposta acabada.
- Breus reflexions de cada grup sobre les pròpies propostes:
"El nostre treball es basa en les relacions que hi ha a dins d'un institut. Partint en un primer moment d'un esquema de relacions vàrem fer uns retrats fotogràfics on hi vàrem afegir la veu que reflecteix les relacions i deixa veure el caos de la vida adolescent." (Berta Altimiras, Georgina Danés, Octavi Ponce, Clàudia Vidal i Marta Vila)
" Mans, pintura, dits, pinzells, formes, línies, diferents profunditats, espirals... Compartim idees, decisions, i anem trobant maneres de presentar les mostres gràfiques del nostre caos" (Judit Alvarez, Icram Benayad, Alba Martinez i Júlia Riera)
"Què és el caos? Nosaltres el volem representar en la combinació d'unes il·lustracions amb unes fotografies. Les il·lustracions creades per la Mar, volen expressar el caos de manera esbojarrada tot utilitzant personatges creatius i divertits. Les fotografies de l'Abril expressen la multitud de gent, l'acumulació i la diversitat de colors" (Mar Gálbez i Abril Soler)
"En aquest projecte la nostra intenció era fer diferents quadres relacionats amb el caos. Ho hem fet amb pintures, esprais i plantilles partint d'un primer collage d'on han anat sorgint totes les idees posteriors." (Judit Navarro i Judit del Valle)
"Les mosques representen el caos com una plaga. Les invasions de mosques són caòtiques perquè t'anul·len la visió, l'oïda i el tacte. No et pots moure, no pots veure res que no sigui una massa flotant negra, i només pots percebre el soroll eixordador del brunzit de les seves ales." (Saray Garcia, Mariam Korchi i Carla Suriñach)
"Moments de silenci conviuen amb moments de caos a l'institut" (Marc Aumatell, Lluc Bover i Jordi Tió)