Skip to main content

CAOS | 2016-2017

ESCOLA GUILLEM DE MONT-RODON. VIC

images\/23_AE06_Montrodon-P4_cap.jpgEL CAOS

Etapa educativa: P4 d’Educació Infantil
Docents implicats: Maria Josep Català i Maria Teresa Garcia
Assessorament: Jordi Lafon
Alumnes que hi participen: 53
Temporització: Segon trimestre

Vam experimentar a través del llenguatge plàstic i del llenguatge musical: la dansa.
Al parlar de caos es parlava d´allò impredictible, ja que no podíem saber la reacció dels infants davant d´aquesta proposta i cada cop que s’hi treballava sorgien reaccions i respostes diferents.
Ens proposàvem tractar el caos oposat a l´ordre, o a unes normes establertes entre tots, és la manera més fàcil perquè els infants d´aquesta edat puguin copsar aquest concepte.

Les activitats proposades han sigut:

Cinc propostes de llenguatge plàstic
- Un collage lliure amb paper (caos) contraposat a un collage amb normes.
- Un dibuix lliure d’ordre i un altre de caos (amb ceres)
- Una proposta d’ordre amb quadrats i el seu entorn limitat amb negre (ordre). Una altra proposta amb els mateixos quadrats però com ells vulguin (caos). S’utilitzava pintura de colors i negra per a l’entorn del quadrat.
- Una escultura realitzada per tots els nens de P4 , feta amb diferents caixes, i material divers.
- Un mural amb varietat de papers (seda, diari, cel·lofana) realitzat entre tots els nens de P4.

Llenguatge Musical: tres danses
- Una dansa amb les seves normes.
- Una dansa lliure de caos on són pintors entremaliats i pinten arreu (mocadors de roba)
- Una tercera dansa on conviu el caos i l’ordre. Hi ha una música en la que han de seguir uns passos i una altra on poden ballar lliurement.

Observarem el caos i l’ordre en el nostre entorn: a la classe, al pati, a l’excursió que fem a Cosmocaixa.
Posteriorment reflexionem sobre els processos fets i entre tots intentem comprendre el que representa la paraula caos i ordre.
Per entendre aquests conceptes vam experimentar vivencialment amb diferents activitats on vam parlar de com enteníem el caos, reflexionant, observant...

AE06 GuillemMontrodon P4 01 BR
AE06 GuillemMontrodon P4 04 BR
AE06 GuillemMontrodon P4 08 BR
AE06 GuillemMontrodon P4 21 BR


Vídeos finals:

https://drive.google.com/open?id=0Bzoi3Jj6Fc8lenBuaEU0WUwyeEU
https://drive.google.com/open?id=0Bzoi3Jj6Fc8lbUhaUEJfbjNFd2s
https://drive.google.com/open?id=0Bzoi3Jj6Fc8lZkd6cnQxMW1aY2c
https://drive.google.com/file/d/0Bzoi3Jj6Fc8ld3dJSTZhQlFGTTA/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0Bzoi3Jj6Fc8lZnZmZ0gxejN6aEE/view?usp=sharing

Treballs finals: https://drive.google.com/drive/folders/0Bzoi3Jj6Fc8lTEtEM2lCQk91c3M

DIARI D´AULA

DATA: divendres 20 de gener

Conversa sobre el significat de la paraula caos, desconeixement del concepte caos per part dels nens.
Experiència d´ordre/ caos: Amb una música a la classe, havien de caminar amb ordre , parava la música i podien fer el que volien, una manera de vivenciar el que representa el caos i l´ordre.
Els nens van colocar-se amb ordre i seguidament van experimentar el caos movent-se lliurement per la classe.
Amb totes les activitats vam reflexionar i verbalitzar sobre el concepte d’ordre/ caos i es van començar a familiaritzar amb aquestes paraules i el seu significat.

DATA: dimarts 24 de gener

A la taula vam posar diferents objectes. Els vam fer caure i vam demanar als nens : -Què havia passat? Diferències entre els objectes a la taula, al terra.
Els nens es van col·locar-se en un ordre establert (nen /nena) i posteriorment com volien ( uns a sobre dels altres …)
Els nens van fer una construcció amb peces de forma endreçada i després ho van destruir veien la diferencia entre ordre i caos.

DATA: dijous 2 de febrer, 9 de febrer i 16 de febrer

Comencem les tres activitats de plàstica:

    • Realització d’un collage de manera lliure amb diferents papers. Observem la diferencia entre el començament de l’activitat on hi ha un ordre i el procés de caos.

    • Es proposa fer un treball amb ceres on en una meitat del full hi ha un dibuix d’ordre i l’altre meitat un dibuix de Caos.

    • La tercera proposta la fem amb pintura. Estampen quadrats de diferents colors i el voltant el ressegueixen amb pintura negra . ( ordre) En una segona sessió. Es fa la mateixa proposta però lliure estampant quadrats i utilitzant també la pintura negra.


DATA: dijous 26 de gener

Dansa : ensenyem una dansa d’ordre i una altra de caos.

DATA: divendres 10 de febrer:

Gravació de les tres danses.
Durant el mes de gener i febrer hem observat a la classe i a l’escola situacions d’ordre i de caos i hem parlat d’aquestes observacions.

DATA: dimarts 21 de febrer: Sortida a Cosmocaixa

Observem el Caos i l’ordre durant diferents moments del dia.

DATA: 9 de març: Realització d’una escultura amb caixes de diferents mides i diversos materials ( copes, enganxines, papers, contes, diapositives…) per representar el caos.

DATA: dijous 16 : Fer un mural amb diferents papers ( diari, seda, cel·lofana) lliurement per representar el concepte Caos.
caixalogos ae07 horitzontal
© 2011 ART I ESCOLA
Tots els continguts han estat elaborats per les institucions, escoles i persones participants a ART i ESCOLA
Web realitzat per ACVic Centre Arts Contemporànies