ESCOLA GUILLEM DE MONT-RODON. VIC
EL CAOS
Etapa educativa: P4 d’Educació Infantil
Docents implicats: Maria Josep Català i Maria Teresa Garcia
Assessorament: Jordi Lafon
Alumnes que hi participen: 53
Temporització: Segon trimestre
Vam experimentar a través del llenguatge plàstic i del llenguatge musical: la dansa.
Al parlar de caos es parlava d´allò impredictible, ja que no podíem saber la reacció dels infants davant d´aquesta proposta i cada cop que s’hi treballava sorgien reaccions i respostes diferents.
Ens proposàvem tractar el caos oposat a l´ordre, o a unes normes establertes entre tots, és la manera més fàcil perquè els infants d´aquesta edat puguin copsar aquest concepte.
Les activitats proposades han sigut:
Cinc propostes de llenguatge plàstic
- Un collage lliure amb paper (caos) contraposat a un collage amb normes.
- Un dibuix lliure d’ordre i un altre de caos (amb ceres)
- Una proposta d’ordre amb quadrats i el seu entorn limitat amb negre (ordre). Una altra proposta amb els mateixos quadrats però com ells vulguin (caos). S’utilitzava pintura de colors i negra per a l’entorn del quadrat.
- Una escultura realitzada per tots els nens de P4 , feta amb diferents caixes, i material divers.
- Un mural amb varietat de papers (seda, diari, cel·lofana) realitzat entre tots els nens de P4.
Llenguatge Musical: tres danses
- Una dansa amb les seves normes.
- Una dansa lliure de caos on són pintors entremaliats i pinten arreu (mocadors de roba)
- Una tercera dansa on conviu el caos i l’ordre. Hi ha una música en la que han de seguir uns passos i una altra on poden ballar lliurement.
Observarem el caos i l’ordre en el nostre entorn: a la classe, al pati, a l’excursió que fem a Cosmocaixa.
Posteriorment reflexionem sobre els processos fets i entre tots intentem comprendre el que representa la paraula caos i ordre.
Per entendre aquests conceptes vam experimentar vivencialment amb diferents activitats on vam parlar de com enteníem el caos, reflexionant, observant...
Vídeos finals:
https://drive.google.com/open?id=0Bzoi3Jj6Fc8lenBuaEU0WUwyeEU
https://drive.google.com/open?id=0Bzoi3Jj6Fc8lbUhaUEJfbjNFd2s
https://drive.google.com/open?id=0Bzoi3Jj6Fc8lZkd6cnQxMW1aY2c
https://drive.google.com/file/d/0Bzoi3Jj6Fc8ld3dJSTZhQlFGTTA/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0Bzoi3Jj6Fc8lZnZmZ0gxejN6aEE/view?usp=sharing
Treballs finals: https://drive.google.com/drive/folders/0Bzoi3Jj6Fc8lTEtEM2lCQk91c3M
DIARI D´AULA
DATA: divendres 20 de gener
Conversa sobre el significat de la paraula caos, desconeixement del concepte caos per part dels nens.
Experiència d´ordre/ caos: Amb una música a la classe, havien de caminar amb ordre , parava la música i podien fer el que volien, una manera de vivenciar el que representa el caos i l´ordre.
Els nens van colocar-se amb ordre i seguidament van experimentar el caos movent-se lliurement per la classe.
Amb totes les activitats vam reflexionar i verbalitzar sobre el concepte d’ordre/ caos i es van començar a familiaritzar amb aquestes paraules i el seu significat.
DATA: dimarts 24 de gener
A la taula vam posar diferents objectes. Els vam fer caure i vam demanar als nens : -Què havia passat? Diferències entre els objectes a la taula, al terra.
Els nens es van col·locar-se en un ordre establert (nen /nena) i posteriorment com volien ( uns a sobre dels altres …)
Els nens van fer una construcció amb peces de forma endreçada i després ho van destruir veien la diferencia entre ordre i caos.
DATA: dijous 2 de febrer, 9 de febrer i 16 de febrer
Comencem les tres activitats de plàstica:
DATA: dijous 26 de gener
Dansa : ensenyem una dansa d’ordre i una altra de caos.
DATA: divendres 10 de febrer:
Gravació de les tres danses.
Durant el mes de gener i febrer hem observat a la classe i a l’escola situacions d’ordre i de caos i hem parlat d’aquestes observacions.
DATA: dimarts 21 de febrer: Sortida a Cosmocaixa
Observem el Caos i l’ordre durant diferents moments del dia.
DATA: 9 de març: Realització d’una escultura amb caixes de diferents mides i diversos materials ( copes, enganxines, papers, contes, diapositives…) per representar el caos.
DATA: dijous 16 : Fer un mural amb diferents papers ( diari, seda, cel·lofana) lliurement per representar el concepte Caos.
Etapa educativa: P4 d’Educació Infantil
Docents implicats: Maria Josep Català i Maria Teresa Garcia
Assessorament: Jordi Lafon
Alumnes que hi participen: 53
Temporització: Segon trimestre
Vam experimentar a través del llenguatge plàstic i del llenguatge musical: la dansa.
Al parlar de caos es parlava d´allò impredictible, ja que no podíem saber la reacció dels infants davant d´aquesta proposta i cada cop que s’hi treballava sorgien reaccions i respostes diferents.
Ens proposàvem tractar el caos oposat a l´ordre, o a unes normes establertes entre tots, és la manera més fàcil perquè els infants d´aquesta edat puguin copsar aquest concepte.
Les activitats proposades han sigut:
Cinc propostes de llenguatge plàstic
- Un collage lliure amb paper (caos) contraposat a un collage amb normes.
- Un dibuix lliure d’ordre i un altre de caos (amb ceres)
- Una proposta d’ordre amb quadrats i el seu entorn limitat amb negre (ordre). Una altra proposta amb els mateixos quadrats però com ells vulguin (caos). S’utilitzava pintura de colors i negra per a l’entorn del quadrat.
- Una escultura realitzada per tots els nens de P4 , feta amb diferents caixes, i material divers.
- Un mural amb varietat de papers (seda, diari, cel·lofana) realitzat entre tots els nens de P4.
Llenguatge Musical: tres danses
- Una dansa amb les seves normes.
- Una dansa lliure de caos on són pintors entremaliats i pinten arreu (mocadors de roba)
- Una tercera dansa on conviu el caos i l’ordre. Hi ha una música en la que han de seguir uns passos i una altra on poden ballar lliurement.
Observarem el caos i l’ordre en el nostre entorn: a la classe, al pati, a l’excursió que fem a Cosmocaixa.
Posteriorment reflexionem sobre els processos fets i entre tots intentem comprendre el que representa la paraula caos i ordre.
Per entendre aquests conceptes vam experimentar vivencialment amb diferents activitats on vam parlar de com enteníem el caos, reflexionant, observant...
Vídeos finals:
https://drive.google.com/open?id=0Bzoi3Jj6Fc8lenBuaEU0WUwyeEU
https://drive.google.com/open?id=0Bzoi3Jj6Fc8lbUhaUEJfbjNFd2s
https://drive.google.com/open?id=0Bzoi3Jj6Fc8lZkd6cnQxMW1aY2c
https://drive.google.com/file/d/0Bzoi3Jj6Fc8ld3dJSTZhQlFGTTA/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0Bzoi3Jj6Fc8lZnZmZ0gxejN6aEE/view?usp=sharing
Treballs finals: https://drive.google.com/drive/folders/0Bzoi3Jj6Fc8lTEtEM2lCQk91c3M
DIARI D´AULA
DATA: divendres 20 de gener
Conversa sobre el significat de la paraula caos, desconeixement del concepte caos per part dels nens.
Experiència d´ordre/ caos: Amb una música a la classe, havien de caminar amb ordre , parava la música i podien fer el que volien, una manera de vivenciar el que representa el caos i l´ordre.
Els nens van colocar-se amb ordre i seguidament van experimentar el caos movent-se lliurement per la classe.
Amb totes les activitats vam reflexionar i verbalitzar sobre el concepte d’ordre/ caos i es van començar a familiaritzar amb aquestes paraules i el seu significat.
DATA: dimarts 24 de gener
A la taula vam posar diferents objectes. Els vam fer caure i vam demanar als nens : -Què havia passat? Diferències entre els objectes a la taula, al terra.
Els nens es van col·locar-se en un ordre establert (nen /nena) i posteriorment com volien ( uns a sobre dels altres …)
Els nens van fer una construcció amb peces de forma endreçada i després ho van destruir veien la diferencia entre ordre i caos.
DATA: dijous 2 de febrer, 9 de febrer i 16 de febrer
Comencem les tres activitats de plàstica:
- Realització d’un collage de manera lliure amb diferents papers. Observem la diferencia entre el començament de l’activitat on hi ha un ordre i el procés de caos.
- Es proposa fer un treball amb ceres on en una meitat del full hi ha un dibuix d’ordre i l’altre meitat un dibuix de Caos.
- La tercera proposta la fem amb pintura. Estampen quadrats de diferents colors i el voltant el ressegueixen amb pintura negra . ( ordre) En una segona sessió. Es fa la mateixa proposta però lliure estampant quadrats i utilitzant també la pintura negra.
DATA: dijous 26 de gener
Dansa : ensenyem una dansa d’ordre i una altra de caos.
DATA: divendres 10 de febrer:
Gravació de les tres danses.
Durant el mes de gener i febrer hem observat a la classe i a l’escola situacions d’ordre i de caos i hem parlat d’aquestes observacions.
DATA: dimarts 21 de febrer: Sortida a Cosmocaixa
Observem el Caos i l’ordre durant diferents moments del dia.
DATA: 9 de març: Realització d’una escultura amb caixes de diferents mides i diversos materials ( copes, enganxines, papers, contes, diapositives…) per representar el caos.
DATA: dijous 16 : Fer un mural amb diferents papers ( diari, seda, cel·lofana) lliurement per representar el concepte Caos.