ESCOLA EL VINYET. SOLSONA
ESTIMA EL TEU CAOS
Etapa educativa: comunitat de grans (de 9 a 12 anys). Amb la participació de tota l’escola.
Docents implicats: Maria Tripiana amb la participació de tot el claustre.
Assessorament: Marta Ricart
Alumnes que hi participen: 251
Temporització: 4 mesos, de gener a abril.
El grup-classe Grans B entoma el projecte. L'aula d'aquest grup és també l'espai d'art, s’habilita una paret per anar-hi reflectint la nostra recerca sobre el caos. Aquest grup durà les regnes del projecte i en du a terme la primera part: la recerca.
La resta d'infants de la comunitat de grans treballa una tarda a la setmana a l'espai d'art. Abans de començar a treballar en les seves creacions artístiques, dediquen uns moments a llegir el que els seus companys han exposat a la paret del projecte. Tota la comunitat de grans, mica en mica, es va implicant també en la recerca, proporcionant dades i treballs als Grans B, qui gestionen, resumeixen i cohesionen la informació que va arribant.
Primer, el grup confecciona una bústia a partir d'imatges de creacions d'artistes que els interessen, entre ells Miró o Roy Lichtenstein, per mantenir el contacte amb els altres infants de l'escola. Així, tota l'escola es va engrescant amb el tema. S’aprofita la intriga creada entre l'alumnat i el grup Grans B envia cartes a cadascuna de les classes: petits (3-5 anys), mitjans (6-8 anys) i grans, ja implicats des d'un bon inici (9-12 anys). La resposta és immediata i comencen a rebre cartes sobre la percepció que cadascú té sobre el caos, creacions artístiques, tant pictòriques com escultures, i noves propostes per anar ampliant el projecte. En aquest punt, tota l'escola està implicada en el projecte.
Anem coneixent diferents autors, però la resposta davant un artista en concret és més potent que amb els altres. Gairebé tots els infants queden impressionats i inspirats per la figura de Jackson Pollock; volen investigar sobre l'action painting i posar-ho en pràctica ells mateixos.
Realitzen una presentació sobre l'artista i la seva obra i fan conferències a totes les classes de l'escola. L'admiració per l'autor va creixent, a l'espai d'art cada vegada hi ha més infants que proven l'action painting. Mica en mica ells mateixos van reinventant aquesta tècnica i comencen a provar les seves pròpies idees. Cada un té un objectiu, angoixa, desig o sentiment que vol expressar i utilitzen diferents colors, materials i suports per fer-ho.
Al mateix temps visitem i entrevistem diferents artistes, músics, polítics i fotògrafs per anar perfilant la nostra idea sobre el caos. També fotografiem situacions que creiem caòtiques.
Arribem a la conclusió que estimem el nostre caos, que aquest és igual d’important que l’ordre ja que un no pot existir l’un sense l’altre i que, al final de tot, el caos no és res més que un ordre desordenat. I és que.. sense caos, el món seria molt avorrit, no?
Més imatges: https://goo.gl/photos/Ws94CnGJkFvAAasK9
Alguns treballs finals: https://goo.gl/photos/o1vuJDMb4AzhEX8L6
Blog: http://escolaelvinyet.blogspot.com.es/search/label/CAOS
Carta per Art i Escola:
Els alumnes del Vinyet ens han fet arribar un vídeo en el que ens donen la seva opinió sobre Art i Escola:
"Aquest any hem estat treballant el projecte del CAOS en el marc del programa Art i Escola 06.
Estem molt agraïts a tot l’equip d’Art i Escola per donar-nos l’oportunitat de participar-hi i a la Marta per acompanyar-nos en questa experiència.
Com ja sabeu, als infants del Vinyet ens agrada molt aportar la nostra opinió de manera sincera i honesta. Aquesta vegada no ha estat diferent...:"
http://escolaelvinyet.blogspot.com.es/2017/05/carta-per-art-i-escola.html
Etapa educativa: comunitat de grans (de 9 a 12 anys). Amb la participació de tota l’escola.
Docents implicats: Maria Tripiana amb la participació de tot el claustre.
Assessorament: Marta Ricart
Alumnes que hi participen: 251
Temporització: 4 mesos, de gener a abril.
El grup-classe Grans B entoma el projecte. L'aula d'aquest grup és també l'espai d'art, s’habilita una paret per anar-hi reflectint la nostra recerca sobre el caos. Aquest grup durà les regnes del projecte i en du a terme la primera part: la recerca.
La resta d'infants de la comunitat de grans treballa una tarda a la setmana a l'espai d'art. Abans de començar a treballar en les seves creacions artístiques, dediquen uns moments a llegir el que els seus companys han exposat a la paret del projecte. Tota la comunitat de grans, mica en mica, es va implicant també en la recerca, proporcionant dades i treballs als Grans B, qui gestionen, resumeixen i cohesionen la informació que va arribant.
Primer, el grup confecciona una bústia a partir d'imatges de creacions d'artistes que els interessen, entre ells Miró o Roy Lichtenstein, per mantenir el contacte amb els altres infants de l'escola. Així, tota l'escola es va engrescant amb el tema. S’aprofita la intriga creada entre l'alumnat i el grup Grans B envia cartes a cadascuna de les classes: petits (3-5 anys), mitjans (6-8 anys) i grans, ja implicats des d'un bon inici (9-12 anys). La resposta és immediata i comencen a rebre cartes sobre la percepció que cadascú té sobre el caos, creacions artístiques, tant pictòriques com escultures, i noves propostes per anar ampliant el projecte. En aquest punt, tota l'escola està implicada en el projecte.
Anem coneixent diferents autors, però la resposta davant un artista en concret és més potent que amb els altres. Gairebé tots els infants queden impressionats i inspirats per la figura de Jackson Pollock; volen investigar sobre l'action painting i posar-ho en pràctica ells mateixos.
Realitzen una presentació sobre l'artista i la seva obra i fan conferències a totes les classes de l'escola. L'admiració per l'autor va creixent, a l'espai d'art cada vegada hi ha més infants que proven l'action painting. Mica en mica ells mateixos van reinventant aquesta tècnica i comencen a provar les seves pròpies idees. Cada un té un objectiu, angoixa, desig o sentiment que vol expressar i utilitzen diferents colors, materials i suports per fer-ho.
Al mateix temps visitem i entrevistem diferents artistes, músics, polítics i fotògrafs per anar perfilant la nostra idea sobre el caos. També fotografiem situacions que creiem caòtiques.
Arribem a la conclusió que estimem el nostre caos, que aquest és igual d’important que l’ordre ja que un no pot existir l’un sense l’altre i que, al final de tot, el caos no és res més que un ordre desordenat. I és que.. sense caos, el món seria molt avorrit, no?
Més imatges: https://goo.gl/photos/Ws94CnGJkFvAAasK9
Alguns treballs finals: https://goo.gl/photos/o1vuJDMb4AzhEX8L6
Blog: http://escolaelvinyet.blogspot.com.es/search/label/CAOS
Carta per Art i Escola:
Els alumnes del Vinyet ens han fet arribar un vídeo en el que ens donen la seva opinió sobre Art i Escola:
"Aquest any hem estat treballant el projecte del CAOS en el marc del programa Art i Escola 06.
Estem molt agraïts a tot l’equip d’Art i Escola per donar-nos l’oportunitat de participar-hi i a la Marta per acompanyar-nos en questa experiència.
Com ja sabeu, als infants del Vinyet ens agrada molt aportar la nostra opinió de manera sincera i honesta. Aquesta vegada no ha estat diferent...:"
http://escolaelvinyet.blogspot.com.es/2017/05/carta-per-art-i-escola.html