Skip to main content

CAOS | 2016-2017

ESCOLA D'EDUCACIÓ ESPECIAL L'ESTEL. VIC

images\/14_AE06_EEE-Estel_cap.jpgJUGUEM AMB EL CAOS


Etapa educativa: Etapa de Transició a la Vida Adulta
Docents implicats: Ester Bigas, Àngels Dachs, Pau Dàvila i Griselda Punsola
Assessorament: Montsita Rierola i Sol Roca
Alumnes que hi participen: 20
Temporització: durant tot el curs

Objectius:
- Comprendre què és el caos i saber-lo reconèixer, donant significat real a la paraula.
- Treballar en equip en el projecte, fomentant la participació i l’interès de cada alumne/a que hi participa.
- Compartir una part de l’experiència del projecte amb altres alumnes de l’escola.

Hem portat a terme el projecte setmanalment, en sessions de diferent durada segons els objectius que ens havíem proposat per a cadascuna.

No ha estat fàcil treballar en un projecte sobre el caos a la nostra escola. Tot un repte, tenint en compte la fase inicial que ens havia de portar a la comprensió del terme en sí. Tot i l’abstracció però, hem sabut trobar el caos en diferents entorns, i representat de diverses maneres. Ens ha ajudat el fet de buscar-lo entès com a contraposició de l’ordre.
Hem anat entenent el caos i l’hem sabut reconèixer a través d’imatges (reflectit en pintura i en fotografia). I l’hem buscat també en el nostre entorn més immediat, dins i fora de l’escola. Res millor per entendre un concepte, que l’observació directa.

Quan ja ens hem familiaritzat amb el caos i amb tot allò que representa, la proposta ha anat més enllà: fer partícips de la nostra experiència als més petits de l’escola. Pensar com fer-ho ha estat una motivació afegida per a tots els alumnes. Després de manipular el material fotogràfic que teníem del caos, retallar-lo i estripar-lo, ha sortit la idea de tornar-lo a ajuntar per tal de tornar a l’ordre, i d’aquí n’ha sortit una idea encara millor: mostrar el nostre projecte als més petits en forma de puzle. A partir d’aquí, i amb la col·laboració de les mestres de primària, ens hem informat de les característiques que hauria de tenir (nombre de peces, tipus de material, etc.), i ha estat a través d’aquesta activitat tan concreta, que hem pogut compartir amb ells una part del nostre projecte.

Una última reflexió: sovint el caos és, precisament, allò que ens fa apreciar l’ordre...

AE06 Estel 01 BR
AE06 Estel 02 BR
AE06 Estel 03 BR
AE06 Estel 04 BR
AE06 Estel 05 BR
AE06 Estel 06 BR
AE06 Estel 07 BR
AE06 Estel 08 BR
AE06 Estel 09 BR
AE06 Estel 10 BR
AE06 Estel 11 BR
AE06 Estel 12 BR
AE06 Estel 13 BR
AE06 Estel 14 BR
AE06 Estel 15 BR
AE06 Estel 16 BR
AE06 Estel 17 BR
AE06 Estel 18 BR
AE06 Estel 19 BR
AE06 Estel 20 BR
AE06 Estel 21 BR
AE06 Estel 22 BR
AE06 Estel 23 BR
AE06 Estel 24 BR


caixalogos ae07 horitzontal
© 2011 ART I ESCOLA
Tots els continguts han estat elaborats per les institucions, escoles i persones participants a ART i ESCOLA
Web realitzat per ACVic Centre Arts Contemporànies