CAOS | 2016-2017

Etapa educativa: Etapa de Transició a la Vida Adulta
Docents implicats: Ester Bigas, Àngels Dachs, Pau Dàvila i Griselda Punsola
Assessorament: Montsita Rierola i Sol Roca
Temporització: durant tot el curs

Objectius:
- Comprendre què és el caos i saber-lo reconèixer, donant significat real a la paraula.
- Treballar en equip en el projecte, fomentant la participació i l’interès de cada alumne/a que hi participa.
- Compartir una part de l’experiència del projecte amb altres alumnes de l’escola.

Hem portat a terme el projecte setmanalment, en sessions de diferent durada segons els objectius que ens havíem proposat per a cadascuna.

No ha estat fàcil treballar en un projecte sobre el caos a la nostra escola. Tot un repte, tenint en compte la fase inicial que ens havia de portar a la comprensió del terme en sí. Tot i l’abstracció però, hem sabut trobar el caos en diferents entorns, i representat de diverses maneres. Ens ha ajudat el fet de buscar-lo entès com a contraposició de l’ordre.
Hem anat entenent el caos i l’hem sabut reconèixer a través d’imatges (reflectit en pintura i en fotografia). I l’hem buscat també en el nostre entorn més immediat, dins i fora de l’escola. Res millor per entendre un concepte, que l’observació directa.

Quan ja ens hem familiaritzat amb el caos i amb tot allò que representa, la proposta ha anat més enllà: fer partícips de la nostra experiència als més petits de l’escola. Pensar com fer-ho ha estat una motivació afegida per a tots els alumnes. Després de manipular el material fotogràfic que teníem del caos, retallar-lo i estripar-lo, ha sortit la idea de tornar-lo a ajuntar per tal de tornar a l’ordre, i d’aquí n’ha sortit una idea encara millor: mostrar el nostre projecte als més petits en forma de puzle. A partir d’aquí, i amb la col·laboració de les mestres de primària, ens hem informat de les característiques que hauria de tenir (nombre de peces, tipus de material, etc.), i ha estat a través d’aquesta activitat tan concreta, que hem pogut compartir amb ells una part del nostre projecte.

Una última reflexió: sovint el caos és, precisament, allò que ens fa apreciar l’ordre...

AE06 Estel 01 BR
AE06 Estel 02 BR