CAOS | 2016-2017

Docents implicats: Mercè Riera i Laia Sánchez
Assessorament: Paquita Clot i Teresa Font
Temporització: del 21 de novembre de 2016 al 20 de març de 2017-04-12

L’objectiu general ha estat incrementar el grau de coneixement i satisfacció personal. Això ho hem vetllat de forma indirecta mitjançant l’expressió artística. També es perseguien tres objectius específics:

- Provocar situacions en les que flueixin els diferents estats emocionals.
- Reconèixer que el nostre cos i el dels altres té diferents estats d’ànim.
- Expressar les emocions mitjançant diferents tècniques.

A l’escola bressol ens hem plantejat oferir als alumnes la possibilitat d’expressar, gaudir i crear des d’un enfoc holístic, que és implícit en les àrees artístiques per la seva percepció global, la seva vivència sensorial i la seva experiència creativa i lúdica. A partir del projecte El caos, l’hem construït com a Caos emocional. La seva pràctica ens ha permès canalitzar les energies en exterioritzar les emocions com la vergonya, la sorpresa i la ràbia.

Hem treballat i experimentat amb el llenguatge corporal, amb la música, la creativitat i tots els sentits, a través de la pròpia vivència aquestes àrees de caire artístic i de moviment que ens han permès avançar en l’àmbit de creixement personal, social i emocional.

En relació a la vergonya, s’han realitzat activitats com ganyotes, amb miralls, maquillatge i expressió facial, i també disfresses. Finalment, vam pintar amb xocolata seguint el referent de Bruce Nauman amb l’expressió de body art, i per perdre la vergonya ens vam treure la roba i vam pintar tot el cos amb xocolata desfeta.

Pel que fa a la sorpresa, vam portar a terme activitats amagats i amagades entre llençols, vam enlairar globus, vam tastar gustos i vam obrir grans caixes de sorpreses. Com a activitat final, fent referència a Miquel Barceló, vam construir una escultura de fang i vam donar lloc a l’informalisme com a corrent artística, ja que vam utilitzar elements naturals que havíem trobat a la gran caixa sorpresa.

Finalment, també vam realitzar activitats per fer fluir emocions de ràbia, com llençar objectes, estripar catàlegs vells i també fer sessions de ioga animal. Per concloure, vam portar a terme un splashing, seguint el referent de Pollock, i vam expressar emocions esquitxant pintura amb pinzells damunt d’un llençol vertical.

AE06 Pitota 01 BR
AE06 Pitota 02 BR