CAOS | 2016-2017

COL·LEGI SAGRAT COR DE JESÚS. VIC

images\/09_AE06_Sagrat-Cor_CI_cap.jpgEL CAOS

Etapa educativa: Cicle Inicial
Docents implicats: Cristina Bautista, Jordi Arumí, Assumpta Brugulat i Marta Puig
Assessorament: Juan Carlos Moreno
Alumnes que hi participen: 98
Temporització: una setmana de treball interdisciplinari

Objectius:
- Treballar diferents arts plàstiques a partir d’un tema determinat.
- Realitzar un treball de cicle.
- Apropar-nos a la realització d’una exposició oral davant d’un auditori.
- Conèixer què és una exposició en un espai públic de la ciutat.

El projecte es va iniciar amb una pluja d’idees sobre la paraula caos.

Tenint en compte que a cicle inicial és l’etapa on el procés de lectura, fins que no es poden agrupar les lletres per formar paraules, és una mica caòtic, vam iniciar el projecte seguint el fil que ens va donar la lectura del llibre La gran fàbrica de les paraules d’Agnès de Lestrade i Valeria Docampo. A partir d’aquest eix cada nen va fabricar la paraula que per a ell fos bonica i important. Vam fer una tria d’una vintena de paraules que vam traslladar a un plafó de fusta resseguides per claus. A partir d’un caos de fils entrellaçats amb els claus hem pogut tornar a formar la paraula per tal que fos llegible.

Hem acabat fent un ordre del caos que ha finalitzat amb la redacció dels jocs florals que enguany era “Segueix el fil” d’una història iniciada.

Paral·lelament, hem anat treballant el caos amb activitats diverses com: dibuixar amb la mà no hàbil, dibuixar amb un pal llarg, escriure la paraula caos amb ceres, fer un cal·ligrama, fer la llibreta de les emocions, lectura de diferents contes relacionats amb el caos, fer un dibuix petit diferent cada 10 segons, escriptura del diari de les activitats, fer un puzle d’un paisatge, jocs caòtics, clavar molts claus, teixir els plafons de les paraules, jocs d’atzar, construccions…

Finalment podem dir: “El caos enmig del caos no és divertit, el caos enmig de l’ordre ho és.”

AE06 SagratCor CI 02 BR
AE06 SagratCor CI 03 BR