CAOS | 2016-2017

Etapa educativa: 3r, 4t, 5è i 6è d’Educació Primària
Docents implicats: Jordina Plana
Assessorament: Eli Soler
Temporització: 2 mesos (1 hora per setmana amb cada curs)

Aquest projecte ha estat treballat dins l’àrea d’arts. Tots els cursos van partir d’una anàlisi del concepte i, després de posar-nos en situació, cadascú va buscar una paraula i una imatge identificativa del caos. Les altres activitats van variar segons el cicle on es treballava.

Cicle Mitjà:
- Dibuixos sense aixecar el llapis del paper: els alumnes havien de fer un dibuix d’un paisatge, amb la consigna que no podien aixecar el llapis del paper en cap moment.

- Collage amb les cares dels alumnes, col·locats de forma desorganitzada: cada alumne va retallar a tires una foto del seu rostre i després va escollir parts d’altres companys i parts de la seva per fer la seva pròpia composició caòtica.

- Missatge/dibuix seguint un codi de colors que només coneix l’alumne: cada alumne va crear un codi que combinava imatges i colors per expressar com es sentia al llarg d’una setmana. A la part del darrera de la cartolina apareixia la llegenda amb el sentiment que transmetia cada color.

Cicle Superior:
- Pòster: l’alumnat va crear un pòster amb imatges i paraules que els suggeria la paraula caos.

- Retrats/perfil dels companys (sense mirar): cadascú va fer un retrat de perfil d’un company sense mirar, després d’haver-lo observat durant 30 segons. Tot seguit van fer el perfil podent observar amb detall al company durant tot el procés.

- Missatges utilitzant codis: cada alumne va crear un missatge usant un codi de signes i icones que havia elaborat prèviament i que només coneixia ell.

- Composició amb imatges de la cara i el cos de l’alumnat en diferents posicions: l’alumnat va dissenyar la seva pròpia composició caòtica a partir d’imatges seves en diferents angles i posicions.

- Laberints al damunt de cubs: cadascú va crear el seu propi laberint al damunt d’un cub per representar el caos a l’hora de trobar la sortida.

En aquest projecte hi han intervingut les àrees d’Educació visual i plàstica, llengua catalana i anglesa, matemàtiques i noves tecnologies.

S’han treballat els següents continguts:

-Concepte de caos (frase o paraula identificativa)
-Imatges relacionades amb el caos.
-Abecedari simbòlics.
-Relació color-sentiment.
-Traç sense aixecar el llapis del paper.
-Caos a partir d’un laberint.
-Imatges desorganitzades de diferents posicions del cos.

Organització a l’aula: el treball dins l’aula es realitza en grups partits (10-12 alumnes) durant una hora a la setmana, i algunes de les activitats (perfil de l’alumnat) s’han dut a terme en parelles.

AE06 Rocaprevera EP 01 BR
AE06 Rocaprevera EP 22 BR
AE06 Rocaprevera EP 23 BR
AE06 Rocaprevera EP 24 BR