CAOS | 2016-2017

COL·LEGI ROCAPREVERA. TORELLÓ

images\/05_AE06_Rocaprevera-3_ESO_cap.jpgEL CAOS

Etapa educativa: 3r d’Educació Secundària
Docents implicats: Marta Bertran Muntada
Assessorament: Eli Soler
Alumnes que hi participen: 27

La nostra intenció en el treball del caos ha estat qüestionar-nos la idea d’ordre i caos, així com el concepte de bellesa en l’art. Per fer-ho hem fet un recorregut per diferents estils artístics i artistes occidentals del segle XX i XIX, així com també en propostes artístiques orientals.

Hem començat el treball del caos amb uns simples exercicis sensorials i perceptius, com ara dibuixar un company sense mirar el paper o bé traduir en paper allò que un company dibuixa amb el puny a l’esquena d’un altre, o fins i tot dibuixar i escriure amb la mà que no acostumen a fer servir. També hem dibuixat una imatge projectada a l’inrevés. La idea va ser començar a treballar d’una manera més intuïtiva, interessant-nos més pel procés que pel resultat final.

Hem observat la manera de treballar dels expressionistes abstractes nord-americans. No esperàvem obtenir un resultat ordenat i bonic. Hem treballat amb tinta xinesa i aquarel·les, a la manera oriental i hem vist què són els haikus. Hem intentat treballar a partir de la taca. L’atzar ha sigut un element important i ho hem vist en les obres dels Dadaistes i els treballs de Hannah Hoch o Raoul Hausmann, també amb l’absurd.

Hem experimentat amb elements culinaris i trobem noves textures Hem aplicat aquestes experiències als nostres cartells i treballs. L’aparent “no ordre” d’algunes obres, és el resultat d’un procés de treball diferent a l’habitual. El palimpsest (pergamí reutilitzat) ens ha servit per tancar aquesta fase del treball.

En un segon moment hem treballat el caos i jo. La imatge pot ser, a la manera dels retrats cubistes, el punt de partida per a la segona fase del treball. Hem treballat el collage i els cartells publicitaris. Ens hem fixat en la força que té la icona en el moment d’expressar un missatge. Els cartells han sorgit de dues icones popularment conegudes.

Finalment, i després d’aproximar-nos al Dodecatonisme musical de Schönberg i a l’Atonalisme, hem intentat composar la nostra pròpia peça musical dodecatònica per tancar el treball del caos.

AE06 Rocaprevera ESO 01 BR
AE06 Rocaprevera ESO 02 BR
AE06 Rocaprevera ESO 03 BR
AE06 Rocaprevera ESO 04 BR
AE06 Rocaprevera ESO 05 BR
AE06 Rocaprevera ESO 06 BR
AE06 Rocaprevera ESO 07 BR
AE06 Rocaprevera ESO 08 BR
AE06 Rocaprevera ESO 09 BR
AE06 Rocaprevera ESO 10 BR


Presentació: https://prezi.com/bpjmkdbxkmxb/el-caos/

Blog: http://rocapreverartbook.blogspot.com.es/p/blog-page_15.html
caixalogos ae07 horitzontal
© 2011 ART I ESCOLA
Tots els continguts han estat elaborats per les institucions, escoles i persones participants a ART i ESCOLA
Web realitzat per ACVic Centre Arts Contemporànies