COL·LEGI ROCAPREVERA. TORELLÓ
EL CAOS
Etapa educativa: 3r d’Educació Secundària
Docents implicats: Marta Bertran Muntada
Assessorament: Eli Soler
Alumnes que hi participen: 27
La nostra intenció en el treball del caos ha estat qüestionar-nos la idea d’ordre i caos, així com el concepte de bellesa en l’art. Per fer-ho hem fet un recorregut per diferents estils artístics i artistes occidentals del segle XX i XIX, així com també en propostes artístiques orientals.
Hem començat el treball del caos amb uns simples exercicis sensorials i perceptius, com ara dibuixar un company sense mirar el paper o bé traduir en paper allò que un company dibuixa amb el puny a l’esquena d’un altre, o fins i tot dibuixar i escriure amb la mà que no acostumen a fer servir. També hem dibuixat una imatge projectada a l’inrevés. La idea va ser començar a treballar d’una manera més intuïtiva, interessant-nos més pel procés que pel resultat final.
Hem observat la manera de treballar dels expressionistes abstractes nord-americans. No esperàvem obtenir un resultat ordenat i bonic. Hem treballat amb tinta xinesa i aquarel·les, a la manera oriental i hem vist què són els haikus. Hem intentat treballar a partir de la taca. L’atzar ha sigut un element important i ho hem vist en les obres dels Dadaistes i els treballs de Hannah Hoch o Raoul Hausmann, també amb l’absurd.
Hem experimentat amb elements culinaris i trobem noves textures Hem aplicat aquestes experiències als nostres cartells i treballs. L’aparent “no ordre” d’algunes obres, és el resultat d’un procés de treball diferent a l’habitual. El palimpsest (pergamí reutilitzat) ens ha servit per tancar aquesta fase del treball.
En un segon moment hem treballat el caos i jo. La imatge pot ser, a la manera dels retrats cubistes, el punt de partida per a la segona fase del treball. Hem treballat el collage i els cartells publicitaris. Ens hem fixat en la força que té la icona en el moment d’expressar un missatge. Els cartells han sorgit de dues icones popularment conegudes.
Finalment, i després d’aproximar-nos al Dodecatonisme musical de Schönberg i a l’Atonalisme, hem intentat composar la nostra pròpia peça musical dodecatònica per tancar el treball del caos.
Presentació: https://prezi.com/bpjmkdbxkmxb/el-caos/
Blog: http://rocapreverartbook.blogspot.com.es/p/blog-page_15.html
Etapa educativa: 3r d’Educació Secundària
Docents implicats: Marta Bertran Muntada
Assessorament: Eli Soler
Alumnes que hi participen: 27
La nostra intenció en el treball del caos ha estat qüestionar-nos la idea d’ordre i caos, així com el concepte de bellesa en l’art. Per fer-ho hem fet un recorregut per diferents estils artístics i artistes occidentals del segle XX i XIX, així com també en propostes artístiques orientals.
Hem començat el treball del caos amb uns simples exercicis sensorials i perceptius, com ara dibuixar un company sense mirar el paper o bé traduir en paper allò que un company dibuixa amb el puny a l’esquena d’un altre, o fins i tot dibuixar i escriure amb la mà que no acostumen a fer servir. També hem dibuixat una imatge projectada a l’inrevés. La idea va ser començar a treballar d’una manera més intuïtiva, interessant-nos més pel procés que pel resultat final.
Hem observat la manera de treballar dels expressionistes abstractes nord-americans. No esperàvem obtenir un resultat ordenat i bonic. Hem treballat amb tinta xinesa i aquarel·les, a la manera oriental i hem vist què són els haikus. Hem intentat treballar a partir de la taca. L’atzar ha sigut un element important i ho hem vist en les obres dels Dadaistes i els treballs de Hannah Hoch o Raoul Hausmann, també amb l’absurd.
Hem experimentat amb elements culinaris i trobem noves textures Hem aplicat aquestes experiències als nostres cartells i treballs. L’aparent “no ordre” d’algunes obres, és el resultat d’un procés de treball diferent a l’habitual. El palimpsest (pergamí reutilitzat) ens ha servit per tancar aquesta fase del treball.
En un segon moment hem treballat el caos i jo. La imatge pot ser, a la manera dels retrats cubistes, el punt de partida per a la segona fase del treball. Hem treballat el collage i els cartells publicitaris. Ens hem fixat en la força que té la icona en el moment d’expressar un missatge. Els cartells han sorgit de dues icones popularment conegudes.
Finalment, i després d’aproximar-nos al Dodecatonisme musical de Schönberg i a l’Atonalisme, hem intentat composar la nostra pròpia peça musical dodecatònica per tancar el treball del caos.
Presentació: https://prezi.com/bpjmkdbxkmxb/el-caos/
Blog: http://rocapreverartbook.blogspot.com.es/p/blog-page_15.html