CAOS | 2016-2017

COL·LEGI ROCAPREVERA. TORELLÓ

images\/07_AE06_Rocaprevera-3_EP_cap.jpgEL CAOS

Etapa educativa: 3r, 4t, 5è i 6è d’Educació Primària
Docents implicats: Jordina Plana
Assessorament: Eli Soler
Alumnes que hi participen: 90
Temporització: 2 mesos (1 hora per setmana amb cada curs)

Aquest projecte ha estat treballat dins l’àrea d’arts. Tots els cursos van partir d’una anàlisi del concepte i, després de posar-nos en situació, cadascú va buscar una paraula i una imatge identificativa del caos. Les altres activitats van variar segons el cicle on es treballava.

Cicle Mitjà:
- Dibuixos sense aixecar el llapis del paper: els alumnes havien de fer un dibuix d’un paisatge, amb la consigna que no podien aixecar el llapis del paper en cap moment.

- Collage amb les cares dels alumnes, col·locats de forma desorganitzada: cada alumne va retallar a tires una foto del seu rostre i després va escollir parts d’altres companys i parts de la seva per fer la seva pròpia composició caòtica.

- Missatge/dibuix seguint un codi de colors que només coneix l’alumne: cada alumne va crear un codi que combinava imatges i colors per expressar com es sentia al llarg d’una setmana. A la part del darrera de la cartolina apareixia la llegenda amb el sentiment que transmetia cada color.

Cicle Superior:
- Pòster: l’alumnat va crear un pòster amb imatges i paraules que els suggeria la paraula caos.

- Retrats/perfil dels companys (sense mirar): cadascú va fer un retrat de perfil d’un company sense mirar, després d’haver-lo observat durant 30 segons. Tot seguit van fer el perfil podent observar amb detall al company durant tot el procés.

- Missatges utilitzant codis: cada alumne va crear un missatge usant un codi de signes i icones que havia elaborat prèviament i que només coneixia ell.

- Composició amb imatges de la cara i el cos de l’alumnat en diferents posicions: l’alumnat va dissenyar la seva pròpia composició caòtica a partir d’imatges seves en diferents angles i posicions.

- Laberints al damunt de cubs: cadascú va crear el seu propi laberint al damunt d’un cub per representar el caos a l’hora de trobar la sortida.

En aquest projecte hi han intervingut les àrees d’Educació visual i plàstica, llengua catalana i anglesa, matemàtiques i noves tecnologies.

S’han treballat els següents continguts:

-Concepte de caos (frase o paraula identificativa)
-Imatges relacionades amb el caos.
-Abecedari simbòlics.
-Relació color-sentiment.
-Traç sense aixecar el llapis del paper.
-Caos a partir d’un laberint.
-Imatges desorganitzades de diferents posicions del cos.

Organització a l’aula: el treball dins l’aula es realitza en grups partits (10-12 alumnes) durant una hora a la setmana, i algunes de les activitats (perfil de l’alumnat) s’han dut a terme en parelles.

AE06 Rocaprevera EP 01 BR
AE06 Rocaprevera EP 02 BR
AE06 Rocaprevera EP 03 BR
AE06 Rocaprevera EP 04 BR
AE06 Rocaprevera EP 05 BR
AE06 Rocaprevera EP 06 BR
AE06 Rocaprevera EP 07 BR
AE06 Rocaprevera EP 08 BR
AE06 Rocaprevera EP 09 BR
AE06 Rocaprevera EP 10 BR
AE06 Rocaprevera EP 11 BR
AE06 Rocaprevera EP 12 BR
AE06 Rocaprevera EP 13 BR
AE06 Rocaprevera EP 14 BR
AE06 Rocaprevera EP 15 BR
AE06 Rocaprevera EP 16 BR
AE06 Rocaprevera EP 17 BR
AE06 Rocaprevera EP 18 BR
AE06 Rocaprevera EP 19 BR
AE06 Rocaprevera EP 20 BR
AE06 Rocaprevera EP 21 BR
AE06 Rocaprevera EP 22 BR
AE06 Rocaprevera EP 23 BR
AE06 Rocaprevera EP 24 BR


Vídeo: els alumnes de cicle superior expliquen com han realitzat l’activitat de composició amb imatges de la cara i el cos en diferents posicions:
">

">

">
caixalogos ae07 horitzontal
© 2011 ART I ESCOLA
Tots els continguts han estat elaborats per les institucions, escoles i persones participants a ART i ESCOLA
Web realitzat per ACVic Centre Arts Contemporànies