COL·LEGI ESCORIAL. VIC
ADOBECAOS
Etapa educativa: 4t d’Educació Secundària
Docents implicats: Rosa Campalans Griells
Assessorament: Quique Giménez
Alumnes que hi participen: 27
A partir d’un mètode de treball el màxim de caòtic i experimental, treballem a partir de la disciplina que més motiva els caòtics grups de treball sota la condició de que contextualitzin el caos a les ja per sí caòtiques Adoberies de Vic, per tal que tot aquest material formi part d’una obra, peça única que recull el caos que s’ha generat.
Hem procurat seguir un mètode de treball el màxim de caòtic. Després d’intentar definir el concepte sense informació prèvia, ens hem documentat sobre el tema (projectes anteriors, obres, autors, vídeos, visites a exposicions...), s’han format grups de treball molt diferents entre els alumnes pel que fa nombre de components, interessos.... La condició i nexe comú és que treballin el tema del caos a partir de la disciplina que més els motivi i el contextualitzin a les Adoberies de Vic ja en sí prou caòtiques i sobre les que també ens documentem (entrevistes...).
És per això que es genera un material tan variat com: un cal·ligrama (on intervé de manera activa l’àrea de Llengua Catalana i Literatura), una coreografia de la que també se’n procura el vestuari treballant la pell de formes caòtiques, una animació (on es demostra que girant les lletres que composen el caos, dona lloc a la paraula escola), vídeos (un circuit caòtic i un muntatge de la càmera boja de les Adoberies des del punt de vista d’un motorista), una demostració gràfica de que la proporció àuria (l’ordre com a contrari del caos) és també present en una arquitectura aparentment caòtica o simplement l’obra plàstica com a resultat de l’experimentació.
Paral·lelament es fa un registre diari de les sessions i finalment es procura que tot aquest material formi part d’una obra o peça única.
Blog: http://marlau1234.blogspot.com.es/
Etapa educativa: 4t d’Educació Secundària
Docents implicats: Rosa Campalans Griells
Assessorament: Quique Giménez
Alumnes que hi participen: 27
A partir d’un mètode de treball el màxim de caòtic i experimental, treballem a partir de la disciplina que més motiva els caòtics grups de treball sota la condició de que contextualitzin el caos a les ja per sí caòtiques Adoberies de Vic, per tal que tot aquest material formi part d’una obra, peça única que recull el caos que s’ha generat.
Hem procurat seguir un mètode de treball el màxim de caòtic. Després d’intentar definir el concepte sense informació prèvia, ens hem documentat sobre el tema (projectes anteriors, obres, autors, vídeos, visites a exposicions...), s’han format grups de treball molt diferents entre els alumnes pel que fa nombre de components, interessos.... La condició i nexe comú és que treballin el tema del caos a partir de la disciplina que més els motivi i el contextualitzin a les Adoberies de Vic ja en sí prou caòtiques i sobre les que també ens documentem (entrevistes...).
És per això que es genera un material tan variat com: un cal·ligrama (on intervé de manera activa l’àrea de Llengua Catalana i Literatura), una coreografia de la que també se’n procura el vestuari treballant la pell de formes caòtiques, una animació (on es demostra que girant les lletres que composen el caos, dona lloc a la paraula escola), vídeos (un circuit caòtic i un muntatge de la càmera boja de les Adoberies des del punt de vista d’un motorista), una demostració gràfica de que la proporció àuria (l’ordre com a contrari del caos) és també present en una arquitectura aparentment caòtica o simplement l’obra plàstica com a resultat de l’experimentació.
Paral·lelament es fa un registre diari de les sessions i finalment es procura que tot aquest material formi part d’una obra o peça única.
Blog: http://marlau1234.blogspot.com.es/