ESCOLA GUILLEM DE MONT-RODON. VIC

Etapa educativa: P5 d’Educació Infantil
Docents implicats: Eva Horno, Xevi López i Neus Viladecans
Assessorament: Jordi Lafon
Alumnes que hi participen: 51
Temporització: 2n trimestre, 1 sessió setmanal de 2h.
Objectius:
- Conèixer el significat de la paraula Caos, sinònims i antònims.
- Buscar el caos en l’entorn escolar i experimentar-lo en diferents àmbits (visual, físic, manipulatiu/creatiu).
- Crear un conte com element estructurador del caos.
- Establir l’expressió oral com a eix vertabrador (treballant entonació, estructures pròpies d’un conte, vocabulari...).
- Fomentar la imaginació i la creativitat.
- Potenciar el treball cooperatiu i la capacitat d’escoltar.
Es va iniciar el projecte presentant la paraula caos i indagant el seu possible significat amb una pluja d’idees.
A partir d’aquí es van presentar als nens i nenes una sèrie d’imatges variades, per tal que identifiquessin el “caos” i fessin ús de paraules o frases per explicar què veien.
El caos forma part de nosaltres i del dia a dia de l’escola. El podem veure i experimentar en diferents situacions que vam capturar a través de la càmera fotogràfica.
Finalment, amb la voluntat de potenciar el llenguatge oral, la imaginació i la creativitat, vam utilitzar el caos per fer contes.
La idea parteix del referent Una mà de contes, programa de la Televisió de Catalunya, on a partir de diferents elements de la vida quotidiana, es creen contes.
Per situar als alumnes a la proposta, es va visualitzar el conte “Tatxí-Tatxó i la draga Draga”, de Joles Sennell i adaptat per Enric Gomà en Una mà de contes.
A partir d’una caixa amb diferents objectes, els nens i nenes van crear un conte en petits grups. Cooperant, parlant, escoltant, creant, imaginant i verbalitzant. Així, doncs, a partir d’un caos d’objectes i idees, finalment, n’ha sorgit un conte. Un caos de contes.
Diari d'Aula + vídeo explicatiu del projecte: http://blocs.xtec.cat/diaricaos/