BUIT | 2015-2016

ESOLA MIQUEL MARTÍ I POL. LLIÇÀ D'AMUNT

eMMPty

Nivell educatiu: Tota l’escola. Educació Infantil i Primària
Assessorament: Carles Arumí i Maite Palomo.
Docents implicats: Alicia Arroyo, Juan Arroyo, Judith Bertrán, Úrsula Cano, Anna Castells, David Chaler, Jordi Ciurans, Marléne Cruz, Núria Garolera, Alejandra Gutiérrez, Puri Gutiérrez, Loli Jarilla, Elena Jiménez, Segundo Jiménez, Isidora Jurado, Isabel López, Sandra Manera, Montse Martí, Rosa Mª Miró, Montse Monje, Maria Muntal, Eli Pérez, Pili Rodríguez i Patri Salmerón.
Alumnes que hi participen: 354

L’eMMPty és un projecte artístic comú entre els alumnes d’Educació Infantil i Primària de l’escola Miquel Martí i Pol.

Tenint en compte que la temàtica del buit és molt abstracta i es pot treballar des de vessants diferents, nosaltres hem apostat per innovar i treballar el buit acostant l’art més conceptual a l’escola. El nostre projecte fomenta en els/les alumnes el plaer d’aprendre i expressar-se plàsticament amb llenguatges contemporanis.

L’objectiu a l’hora de dur a terme el nostre projecte ha estat crear una intervenció escultòrica en un pati en desús, que representi el buit des de diferents perspectives: el buit i el ple, les emocions i la transformació de l’entorn. Aquests han estat els eixos conductors que ens ha portat a la creació d’una estructura cúbica, on cada paret aprofundeix en una de les interpretacions del concepte de buit.

A partir d’aquesta escultura-instal·lació aconseguim que el pati, un espai buit, es transformi en un espai ple. Amb una estructura que al mateix temps és buida i deixarà intuir un pati ple de volums que distorsionaran l’entorn, fent dinàmic un espai que normalment es mostra estàtic, buit i inert.

Fins i tot, el nom de l’escultura juga amb la paraula buit. Els alumnes han fusionat la paraula buit en anglès (empty) amb el nom de l’escola Miquel Martí i Pol (MMP).

Volem convidar als espectadors a observar, a reflexionar i a interpretar cada element de l’eMMPty.

AE05 MiquelMartiPol llica 01br
AE05 MiquelMartiPol llica 02br