ESCOLA SENTFORES.VIC
BUIT I PLE A L'ESPAI
Nivell educatiu: 2n i 3r d’Educació Primària
Docents implicats: Rosa M. Guerrero.
Assessorament: Anna Dot.
Alumnes que hi participen: 20
2n curs
Treballem el buit des de la vessant de l’espai i la plàstica. Comencem preguntant als nens què és per a ells el buit. Ens desplacem i percebrem les sensacions que ens transmet ocupar un espai molt gran i, al contrari, un de molt petit.
Posem en comú les diferents sensacions que hem experimentat; soledat, tranquil·litat, silenci, angoixa, felicitat...
Entre tots parlem i consensuem com plasmarem el buit. Decidim reciclar un material de cartró. Pintem i buidem les rodones reciclades i en fem una composició amb volum. Juguem amb la mida i el degradat de colors.
També decidim fer un mural gran amb un gran buit al mig conjuntament amb els alumnes de 3r.
Una altra idea que sorgeix és fer una escultura utilitzant pots de llauna que ja són buits. Veient que pesen massa i no s’enganxen. Acabem utilitzant cilindres de cartró.
3r curs
Hem experimentat amb les sensacions que ens produeix ser en un espai buit o ple. A on ens trobàvem millor, era realment buit? buit de què? Vam escoltar el nostre propi cos en espais diferents (biblioteca, wc, tutories i pati).
A partir d’una coreografia de Pina Bausch vam observar com es distribuïen els ballarins per l’espai, quines sensacions ens produïen, quin impacte visual, estètic, plàstic etc. I van decidir provar-ho.
La proposta era distribuir l’espai –on hi havia un forat que representava el buit– segons el so que sentien. Després comentaven quines sensacions els havien produït.
També vam observar la impressió que deixava el nostre cos en plastilina: el dit, el colze, el puny etc.
Finalment la proposta era construir una escultura amb blocs de fusta on es veiés un espai buit i un de ple. En vam escollir algunes i vam aconseguir, per mitjà de sorra, observar el buit que deixava l’escultura.
Nivell educatiu: 2n i 3r d’Educació Primària
Docents implicats: Rosa M. Guerrero.
Assessorament: Anna Dot.
Alumnes que hi participen: 20
2n curs
Treballem el buit des de la vessant de l’espai i la plàstica. Comencem preguntant als nens què és per a ells el buit. Ens desplacem i percebrem les sensacions que ens transmet ocupar un espai molt gran i, al contrari, un de molt petit.
Posem en comú les diferents sensacions que hem experimentat; soledat, tranquil·litat, silenci, angoixa, felicitat...
Entre tots parlem i consensuem com plasmarem el buit. Decidim reciclar un material de cartró. Pintem i buidem les rodones reciclades i en fem una composició amb volum. Juguem amb la mida i el degradat de colors.
També decidim fer un mural gran amb un gran buit al mig conjuntament amb els alumnes de 3r.
Una altra idea que sorgeix és fer una escultura utilitzant pots de llauna que ja són buits. Veient que pesen massa i no s’enganxen. Acabem utilitzant cilindres de cartró.
3r curs
Hem experimentat amb les sensacions que ens produeix ser en un espai buit o ple. A on ens trobàvem millor, era realment buit? buit de què? Vam escoltar el nostre propi cos en espais diferents (biblioteca, wc, tutories i pati).
A partir d’una coreografia de Pina Bausch vam observar com es distribuïen els ballarins per l’espai, quines sensacions ens produïen, quin impacte visual, estètic, plàstic etc. I van decidir provar-ho.
La proposta era distribuir l’espai –on hi havia un forat que representava el buit– segons el so que sentien. Després comentaven quines sensacions els havien produït.
També vam observar la impressió que deixava el nostre cos en plastilina: el dit, el colze, el puny etc.
Finalment la proposta era construir una escultura amb blocs de fusta on es veiés un espai buit i un de ple. En vam escollir algunes i vam aconseguir, per mitjà de sorra, observar el buit que deixava l’escultura.