BUIT | 2015-2016

ESCOLA ROCAPREVERA. TORELLÓ

DIÀLEGS AMB UNA CAIXA DE CARTRÓ

Nivell Educatiu: 3r d’Educació Secundària.
Docents implicats: Marta Bertran.
Assessorament: Assumpta Cirera.

La primera part del treball ha consistit en treballar el ple i el buit a partir de 4 treballs diferents realitzats sobre paper, que ens ha servit per entendre aquests dos conceptes.

• En aquest treball els alumnes van haver de treballar sobre paper negreDin A4 en el que van enganxar formes de paper blanc que van retallar prèviament.

• El següent pas consistia en representar el buit (la part negra de la cartolina) sobre paper blanc utilitzant tinta xinesa. No era fàcil representar el buit; l’espai buit en negre es confonia amb buit i ple, fons i figura.

• El següent treball va consistir en retallar una forma tenint en ment un possible volum escultòric, que representaven en gris d’aiguada i que retallaven i després enganxaven sobre paper blanc. Representaven doncs, el ple.

• Per últim representaven la forma anterior amb tinta xinesa. El ple.

També hem passat del pla al volum fent petits treballs, fent incisions sobre un paper blanc i utilitzant el tall a manera d’intersecció entre diferents plans, partint del treball de Lucio Fontana.

La segona part del treball, Diàlegs amb una caixa de cartró, ha consistit en treballar el buit i després el ple utilitzant sempre la mateixa caixa de cartró en forma de cub. Han treballat el buit, tallant i buidant amb el cúter les diferents cares del cub, després d’haver vist exemples de Jorge Oteiza, Eduardo Chillida i algun exemple d’arquitectura contemporània o Le Corbusier on el treball parteix del cub.

Per acabar, hem treballat el ple, omplint. Utilitzant una altra caixa del mateix tipus com si fos un objecte poètic. Aquí els alumnes han treballat sobre la idea del ple i el que per a ells representa. Hem vist exemples d’objectes poètics de Joan Brossa.

AE05 Rocaprevera 02br
AE05 Rocaprevera 03br