EEE ESTEL. VIC

Nivell educatiu: Educació Especial
Docents implicats: Bet Gallach, Montse Riera i Maria Rierola.
Assessorament: Montsita Rierola.
Alumnes que hi participen: 10
Experimentem, juguem, comprovem, observem, percebem... a través dels nostres sentits per aprendre de les nostres pròpies accions i omplim, buidem, acumulem, apilem, agrupem, escoltem i així és com podem intuir el buit.
Aprenem el concepte, per a nosaltres abstracte, del buit. El treballem a partir del seu contrari, del ple.
En les sessions els infants han manipulat diferents materials per tal d’anar assolint el concepte del buit i a través d’aquest procés han anat sorgint petites descobertes que els nens i nenes han donat per finalitzades.
S’ha treballat amb tubs i capses de cartró, pots, paper, bales, taps, anelles... entre altres materials, omplint i buidant diferents contenidors, realitzant circuits, amb la finalitat de gaudir del joc.
Busquem el buit amb les nostres mans en el fang.Tot aquest procés que han fet els nostres alumnes i en concret la imaginació i el treball fet per un d’ells, ens ha portat a la realització final del nostre projecte L’elaboració de nius buits: des-okupats. Tenint en compte les habilitats i característiques dels nostres alumnes, les diferents activitats han requerit d’un sistema de suports i adaptacions.
Donem valor a tots aquests petits gestos fets de manera conjunta durant aquests mesos en el transcurs del treball i no només al resultat final en sí.
La il·lusió, l’emoció, exaltació… són constants en l’execució de les seves produccions i, per damunt de tot, el que hem intentat assolir és el poder gaudir en tot moment del treball realitzat tant individualment com en grup, mestres i alumnes.