BUIT | 2015-2016

EEE RAMON SURIÑACH I ESCOLA TOMÀS RAGUER. RIPOLL

PLE DE BUIT

Nivell educatiu: Educació Especial i 6è d’Educació Primària
Docents implicats: Vanessa Clavaguera, Neus Colomer, Ignàsia Duran, Lluïsa Martín, Anna Maria Monells, Cutsi Pagès, Montse Pairó, Ramon Prat, Eva Salamó i Marta Xicota.
Assessorament: M. Sol Roca, amb la col·laboració de Pep Padrós.
Alumnes que hi participen: 62

Després de proposar una reflexió sobre el buit i escriure a la pissarra unes frases espontànies expressantaquest concepte, veiem un interès en la recerca del buit en diferents àmbits, en el nostre cos, en les accions, en els objectes, en les emocions, en l’espai escolar i en el paisatge.

Prenem consciència del fet d’ocupar l’espai, com el transitem i com el modifiquem amb les diferents maneres d’ocupar-lo. Observem aquest buit, com el dibuixem amb el cos i com el determinen els objectes. Observem l’absurditat de moltes accions quan el buit fa acte de presència. Com vivim emocionalment el buit en les nostres relacions quan ja no existeix la comunicació o la vida, quan manquen les paraules. També apareix el concepte del buit per a moltes persones que han hagut de deixar les seves cases, pobles, ciutats i països i marxar cap a altres llocs.

També busquem el buit en el paisatge, convidem a Pep Padrós perquè ens ajudi a fer més visibles totes les sensacions i percepcions que ens ofereix la natura.

El guiatge de Pep Padrós ens va permetre endinsar-nos en una altra dimensió, una dimensió en la que el llenguatge verbal perd part de la seva força. La força rau en poder obrir i estar atents als nostres sentits per poder percebre allò que és imperceptible a primer cop d’ull. Prendre consciència, escoltar, sentir el llenguatge del propi cos per copsar el que no veiem.

D’aquesta manera ens hem pogut endinsar en el buit a la natura. El buit d’una soca, el buit d’una bassa d’aigua, el buit d’una petjada, el buit d’un pal que ja no hi és, el buit d’una closca de cargol enterrat enmig del fang, el buit d’una cruïlla de camins... Buits que esdevenen plens d’energia.

AE05 Escoles-Ripoll 01br
AE05 Escoles-Ripoll 02br
AE05 Escoles-Ripoll 03br
AE05 Escoles-Ripoll 05br
AE05 Escoles-Ripoll 06br
AE05 Escoles-Ripoll 07br
AE05 Escoles-Ripoll 08br
AE05 Escoles-Ripoll 09br
AE05 Escoles-Ripoll 10br
AE05 Escoles-Ripoll 11br
AE05 Escoles-Ripoll 12br
AE05 Escoles-Ripoll 14br
AE05 Escoles-Ripoll 15br
AE05 Escoles-Ripoll 16br
AE05 Escoles-Ripoll 17br
AE05 Escoles-Ripoll 18br
AE05 Escoles-Ripoll 19br
AE05 Escoles-Ripoll 20br
AE05 Escoles-Ripoll 21br
AE05 Escoles-Ripoll 22br
AE05 Escoles-Ripoll 23br
AE05 Escoles-Ripoll 24br
AE05 Escoles-Ripoll 25br
AE05 Escoles-Ripoll 26br
AE05 Escoles-Ripoll 27br
AE05 Escoles-Ripoll 28br
AE05 Escoles-Ripoll 29br
AE05 Escoles-Ripoll 30br
AE05 Escoles-Ripoll 31br
AE05 Escoles-Ripoll 32br
caixalogos ae07 horitzontal
© 2011 ART I ESCOLA
Tots els continguts han estat elaborats per les institucions, escoles i persones participants a ART i ESCOLA
Web realitzat per ACVic Centre Arts Contemporànies