Experiències Maleta de la Llum

Taller de creació sobre la llum

Escola: Ítaca
Població: Manresa
Professor: Marissi Valverde
Cicle / Grup:
Comunitat de Grans, 6è
Número d’alumnes: 24

Materials utilitzats:
Aula enfosquida la màxim, els tres focus de colors de la maleta amb els filtres i els trípodes, pantalla al mig de la sala.

Temps: 1:30h.

Descripció breu de l'activitat:
Després d’una estona de relaxació i consciència corporal, s’ha fet totalment fosc. Tota l’estona sense parlar, es belluguen i passegen per la sala, trobant-se, topant, reconeixent, jugant. La mestra dóna un petit lot a algú, que l’utilitza a la seva manera. Després n’apareix un altre, els van passant i cada persona el fa sevir a la seva manera. Descans a terra i es recullen els lots. S’estén la pantalla i comencen a projectar-se els llums de colors, primer d’un en un . Després de dos en dos i finalment els tres colors al mateix temps. Els alumnes van fent proves, després seuen i d’un en un o en grupets van mostrant les descobertes als altres. Per acabar, mica en mica torna la llum natural, sense parlar encara escriuen la llibreta personal el que han viscut, descobert, sentit,... Es fa una rotllana final on cadascú explica el que li ha impactat més de la sessió.

Comentaris:
Semblen petits els focus però donen força llum.