Experiències Maleta de la Llum

Cicle / Grup: 1 a 3 anys
Número d’alumnes: 5

Explicació del projecte:
L’objectiu ha sigut el de gaudir de la llum, la foscor, els colors i les ombres a través propostes obertes molt manipulatives i experimentals.

Descripció breu de la proposta 1:
La primera proposta que oferim als infants és la d’experimentar amb les llums i els filtres de colors lliurement. Tot jugant s’adonen que les llanternes projecten cercles i que si ens acostem a la paret són més petits i si ens allunyem són més grans. Després els oferim diferent material que tenim a l’escola amb el qual poden jugar i adonar-se de diferents efectes que fa la llum (algun pot amb forats, tubs de cartró, bobines...)

Materials utilitzats:
Llanternes, filtres, trípodes, material vari.

Temps:
30 min aprox.

Descripció breu de la proposta 2:
Quan els infants arriben a l’espai que hem preparat es troben la pantalla blanca i els trípodes posats amb filtres. S’ho van mirant i tot parlant s’adonen que avui no hi ha material per combinar com en l’activitat anterior. Així que sorgeix que avui podem jugar amb el nostre cos. Lliurement van passant per davant la pantalla i es comencen a adonar que la silueta del seu cos es reflecteix a la pantalla. Quina descoberta! Emocionats comencen a ballar, a moure’s i a jugar mentre observen com la projecció de la seva silueta és triple degut als filtres de colors. Després juguem a endevinar parts del cos quan algun infant s’amaga a l’altra banda de la pantalla, etc.

Materials utilitzats:
Llanternes, filtres, trípodes.

Temps:
30 min aprox.

EBMuntanyola Maletallum 2 18 04 brEBMuntanyola Maletallum 2 18 04 brEBMuntanyola Maletallum 2 18 04 brEBMuntanyola Maletallum 2 18 04 br