
La Maleta a Riu
Escola: Riu, comunitat educativa i de lliure desenvolupament
Professora: Cristina Oliver
Cicle / Grup:
Infantil (de 2 a 6 anys)
Número d’alumnes: 10-15
Nom de l’activitat:
Sense nom (els vam dir, aprox.: “avui, qui vulgui, podrà jugar amb la llum i les ombres...”)
Explicació del projecte:
HO VAM FER DOS DIES AMB EL MATEIX GRUP D’INFANTS I UN PLANTEJAMENT SIMILAR
Materials utilitzats:
Tots menys els trípodes.
Temps:
Els dos dies l’ambient va estar obert 2h. Els infants decideixen quan participar-hi i quanta estona.
Descripció breu de l'activitat:
PRIMER DIA:
Primera part → experimentació amb les ombres lliurement: dues acompanyants (mestres) darrera la tela dinamitzen l’acció i manipulen les llanternes. Per torns, tres infants poden manipular les plantilles més altres materials (titelles propis, papers transparents...). La resta d’infants i una mare miren el que succeeix a l’altra costat de la tela.
Segona part → una acompanyant juntament amb una mare representen una història inventada amb les ombres xineses.
SEGONDIA:
Primera part → experimentació amb l’ombra projectada al terra, parets, sostre... del cos en diferents estats i interaccionant amb altres ombres, cossos i objectes.
Segona part → representació d’una història preparada per part d’una acompanyant amb ombres xineses.
Comentaris:
Una crítica per filar prim (molt prim): en els infants els va ser impossible inventar-se històries (a les acompanyants gairebé també...). En aquesta edat, sobretot, tenen interès pels animals, els personatges fantàstics (fades, superherois, dracs...), etc. Així doncs, hi hem trobat a faltar plantilles que convidin a la imaginació i fantasia, plantilles que s’aguantin per pals, plantilles amb transparències...
Però cap problema!, les hem fet nosaltres! :D
MOLTES GRÀCIES PER DEIXAR-NOS LA MALETA!
Professora: Cristina Oliver
Cicle / Grup:
Infantil (de 2 a 6 anys)
Número d’alumnes: 10-15
Nom de l’activitat:
Sense nom (els vam dir, aprox.: “avui, qui vulgui, podrà jugar amb la llum i les ombres...”)
Explicació del projecte:
HO VAM FER DOS DIES AMB EL MATEIX GRUP D’INFANTS I UN PLANTEJAMENT SIMILAR
Materials utilitzats:
Tots menys els trípodes.
Temps:
Els dos dies l’ambient va estar obert 2h. Els infants decideixen quan participar-hi i quanta estona.
Descripció breu de l'activitat:
PRIMER DIA:
Primera part → experimentació amb les ombres lliurement: dues acompanyants (mestres) darrera la tela dinamitzen l’acció i manipulen les llanternes. Per torns, tres infants poden manipular les plantilles més altres materials (titelles propis, papers transparents...). La resta d’infants i una mare miren el que succeeix a l’altra costat de la tela.
Segona part → una acompanyant juntament amb una mare representen una història inventada amb les ombres xineses.
SEGONDIA:
Primera part → experimentació amb l’ombra projectada al terra, parets, sostre... del cos en diferents estats i interaccionant amb altres ombres, cossos i objectes.
Segona part → representació d’una història preparada per part d’una acompanyant amb ombres xineses.
Comentaris:
Una crítica per filar prim (molt prim): en els infants els va ser impossible inventar-se històries (a les acompanyants gairebé també...). En aquesta edat, sobretot, tenen interès pels animals, els personatges fantàstics (fades, superherois, dracs...), etc. Així doncs, hi hem trobat a faltar plantilles que convidin a la imaginació i fantasia, plantilles que s’aguantin per pals, plantilles amb transparències...
Però cap problema!, les hem fet nosaltres! :D
MOLTES GRÀCIES PER DEIXAR-NOS LA MALETA!




