Experiències Maleta de la Llum

3r- 15
4rt- 24

Explicació del projecte:
Ho hem fet dins l’àrea d’experimentació i la setmana de la Ciència havíem fet sessions ( a Infantil) relacionades amb la llum: ombres, transparència, opacitat, translúcid...
Ho vam fer amb lots, fulls de cel·lofana de colors, llençol per pantalla i plàstics transparents, opacs i translúcids.

Materials utilitzats:
Maleta Art+ escola+llum

Temps:
1/2 hora per mig grup de cada curs d’infantil.
1 hora per cada grup de C. Mitjà.

Descripció breu de l'activitat:
A P3, bàsicament han jugat amb els lots canviant els filtres de colors.
A P4 han experimentat fent ombres i veient com les podien fer grans o petites en funció de la distància del lot respecta el lloc projectat.
A P5 també han treballat les ombres/mida/distància. S’han adonat que les ombres són negres encara que es canviïn elsfiltres de colors. Han vist que de dos colors sobreposats en surt un altre.
A C. Mitjà també han treballat la mida de les ombres; que projectant els 3 colors primaris surt el blanc; que projectant 2 colors primaris en surt un de secundari.

Comentaris:
Als alumnes els ha agradat molt; sempre que es fa activitats en un espai fosc i jugant amb llums és un èxit.
El fet de que fos un material més elaborat del que estan acostumats, també hi han posat més motivació.
Com a mestra valoro molt positivament el contingut de la maleta i l’adequació dels materials.
Només hem fet servir la pantalla un cop (personalment l’he trobada petita) perquè ja ens ha anat bé projectar-ho a les portes d’un armari gran. En aquesta ocasió no hem fet servir el llençol gran que tenim perquè hem hagut de modificar horaris per poder fer-ho amb tots els grups i no hem pogut anar al gimnàs que és on el tenim.

maletallum_SagCorTore_br maletallum_SagCorTore2_br maletallum_SagCorTore3_br