Experiències Maleta de la Llum

Juguem amb les llums i les ombres

Escola: Escola Bressol Municipal Cavall Fort
Població: Les Franqueses del Vallès
Professor: Mila Gutiérrez i Vanessa G. Riaguas
Cicle / Grup: nens 2-3 anys
Número d’alumnes: 16

Explicació del projecte:

Materials utilitzats: Els trípodes amb les llanternes, els filtres de colors i les siluetes.
Temps: 1 hora.

Descripció breu de l'activitat:
Vam dur a terme l’activitat a l’aula de psicomotricitat on ens permetia estar a les fosques. Vam instal·lar el llençol enmig de l’aula de manera que els nens poguessin estar davant i darrera. D’aquesta manera podien experimentar des de dos punts de vista. En un costat fer d’espectardors-observadors i en l’altre d’actors.
Vam dividir l’activitat en dues parts: primer jugar amb les ombres i després amb les llums de colors. Vam començar amb les ombres. A un costat de la pantalla hi havia tots els nens/es i la mestra, sense que la veiessin es va posar darrera de manera que havien d’identificar a través de la seva ombra qui era. Després vam fer el mateix amb ells mateixos de manera que havien d’esbrinar a quin nen/a corresponia l’ombra. Després ho vam fer amb siluetes i vam improvisar històries. A continuació van jugar amb les llums. Primer un color, després dos i després tres. Impressionats pel desdoblament de les ombres de colors vam afegir elements que tenim a l’escola i vam fer bombolles de sabó grans i petites, vam agafar cercles grans i petits i figures de colors de la taula de llum.
Vam fer tot un espectacle!!!

Comentaris:
Ens ha anat genial el material per dur a terme una activitat que feia temps que volíem fer. Còmode i pràctic de fer servir amb uns resultats molt interessants. De pantalla vam fer servir un llençol nostre perquè pel que volíem fer la que venia a la maleta era massa petita.

Llum Cavall Fort 01Llum Cavall Fort 02Llum Cavall Fort 03Llum Cavall Fort 04

caixalogos ae07 horitzontal