El taller de les ombres
Escola: CEIP Montseny
Professora: Mercè Barnés
Cicle / Grup: Educació Infantil
Els nens i nenes d’educació infantil, P3 P4 i P5 hem jugat a fer ombres amb el nostre cos.
Ha estat una activitat fàcil i divertida on tots els nens i nenes s’han volgut expressar corporalment, fins i tot els més tímids amb l’avantatge que darrera el llençol no veien el públic i els permetia desinhibir-se millor.
D’entrada ha estat una sorpresa pujar a l’aula i trobar-se a les fosques només amb un focus il·luminant el llençol, tot allò ens convidava a imaginar i comunicar les nostres idees sobre perquè servia i què podríem fer.
Han començat a sorgir preguntes sobre què passaria si ens situéssim entre la llum i la pantalla, ben aviat ha sorgit la resposta ja que molts ho coneixien: Ombres!
La diversió estava garantida , d’un en un, altres amb parella, han experimentat amb la seva ombra en moviment, representant animals i personatges que la resta havíem d’endevinar. També ha sorgit mica en mica altres observacions sobre els canvis de dimensió: què passa si ens allunyem de la llum? I si ens acosten? A partir d’aquesta idea hem anat ampliant les possibilitats de joc canviant de posició respecte a llum, fent-nos més grans i més petits, veient el cos sencer o només algunes parts.
El joc també ens convidava a adoptar diferents posicions corporals en relació a l’espai , d’esquena, de front, de costat, ajupit, dret…
Els més atrevits ens han ofert bonics espectacles amb balls i postures de tota mena.
En definitiva ha estat una activitat senzilla però màgica amb la que hem aprofitat la curiositat que els infants tenen per les ombres per gaudir de l’expressió i el coneixement del cos.
Professora: Mercè Barnés
Cicle / Grup: Educació Infantil
Els nens i nenes d’educació infantil, P3 P4 i P5 hem jugat a fer ombres amb el nostre cos.
Ha estat una activitat fàcil i divertida on tots els nens i nenes s’han volgut expressar corporalment, fins i tot els més tímids amb l’avantatge que darrera el llençol no veien el públic i els permetia desinhibir-se millor.
D’entrada ha estat una sorpresa pujar a l’aula i trobar-se a les fosques només amb un focus il·luminant el llençol, tot allò ens convidava a imaginar i comunicar les nostres idees sobre perquè servia i què podríem fer.
Han començat a sorgir preguntes sobre què passaria si ens situéssim entre la llum i la pantalla, ben aviat ha sorgit la resposta ja que molts ho coneixien: Ombres!
La diversió estava garantida , d’un en un, altres amb parella, han experimentat amb la seva ombra en moviment, representant animals i personatges que la resta havíem d’endevinar. També ha sorgit mica en mica altres observacions sobre els canvis de dimensió: què passa si ens allunyem de la llum? I si ens acosten? A partir d’aquesta idea hem anat ampliant les possibilitats de joc canviant de posició respecte a llum, fent-nos més grans i més petits, veient el cos sencer o només algunes parts.
El joc també ens convidava a adoptar diferents posicions corporals en relació a l’espai , d’esquena, de front, de costat, ajupit, dret…
Els més atrevits ens han ofert bonics espectacles amb balls i postures de tota mena.
En definitiva ha estat una activitat senzilla però màgica amb la que hem aprofitat la curiositat que els infants tenen per les ombres per gaudir de l’expressió i el coneixement del cos.