
Curiositat de colors
Escola: E.E.I “EL PATUFET”
Població: Sant Bartomeu del Grau
Professor: Equip de mestres de l’escola
Cicle / Grup:
P-1 i P-2
Número d’alumnes:
15 (dos grups: un de 7 i un de 8 infants)
Materials utilitzats:
Llanternes i filtres
Temps:
20 minuts per grup.
Descripció breu de l’activitat:
Prèviament a la realització de l’activitat és important que els infants estiguin familiaritzats amb la penombra o la foscor.
Vàrem separar els infants en dos grups i així gaudir més de l’espai i del joc.
Vam jugar una estona amb les llanternes perquè els infants s’adaptessin en aquest ambient.
Disposàvem d’una taula on els infants podien observar la llum. Vam enfocar la llanterna a la taula de manera que poguéssim veure el cercle de la llum. Anàvem pujant i abaixant la llanterna mentre observàvem el cercle de la llum a damunt de la taula.
Quan alçàvem la llanterna el cercle de la llum es feia gran i quan l’abaixàvem la llanterna del cercle es feia més petita.
Tot aprofitant les llanternes amb el focus de diferents colors observem que si utilitzem dues llanternes de dos colors diferents es barregen els colors i s’aprecien diferents tons.
Hem descobert que a través de la llum de la llanterna podem identificar gran i petit.
Població: Sant Bartomeu del Grau
Professor: Equip de mestres de l’escola
Cicle / Grup:
P-1 i P-2
Número d’alumnes:
15 (dos grups: un de 7 i un de 8 infants)
Materials utilitzats:
Llanternes i filtres
Temps:
20 minuts per grup.
Descripció breu de l’activitat:
Prèviament a la realització de l’activitat és important que els infants estiguin familiaritzats amb la penombra o la foscor.
Vàrem separar els infants en dos grups i així gaudir més de l’espai i del joc.
Vam jugar una estona amb les llanternes perquè els infants s’adaptessin en aquest ambient.
Disposàvem d’una taula on els infants podien observar la llum. Vam enfocar la llanterna a la taula de manera que poguéssim veure el cercle de la llum. Anàvem pujant i abaixant la llanterna mentre observàvem el cercle de la llum a damunt de la taula.
Quan alçàvem la llanterna el cercle de la llum es feia gran i quan l’abaixàvem la llanterna del cercle es feia més petita.
Tot aprofitant les llanternes amb el focus de diferents colors observem que si utilitzem dues llanternes de dos colors diferents es barregen els colors i s’aprecien diferents tons.
Hem descobert que a través de la llum de la llanterna podem identificar gran i petit.