Experiències Maleta de la Llum

Cicle / Grup: 1r i 2n d’ESO
Número d’alumnes: 90 alumnes de 1r i 75 alumnes de 2n d’ESO

Explicació del projecte:

S’ha proposat la creació d’una fotografia que servirà per il·lustrar la caràtula d’un curt. S’ha fet coincidir amb la setmana del cinema de terror de Sitges. Es proposa que creïn imatges amb la tècnica de llum +color.

Materials utilitzats: Llanternes + trípodes. Filtres de colors. Prisma de vidre. Siluetes i objectes o el propi cos .

Temps: Dues hores per grup de 30 alumnes

Descripció breu de l'activitat:
Primera sessió experimentar amb les llanternes el color llum. Mescla additiva: obtenció de la llum blanca. Després l’experiment de Newton. I la influència de la llum en la percepció del volum. El joc amb siluetes i ombres, depenen de les distàncies i angle d’incidència de la llum.

Segona sessió calia crear amb les llanternes i diferents siluetes escenes fantasmagòriques.

Comentaris: S’ha interpretat i representat amb formes estàtiques i en moviment. Cada grup ha vist els altres treballs, s’han explicat i s’han valorat els resultats.

InsMMP Roda 1brInsMMP Roda 2brInsMMP Roda 3brInsMMP Roda 4br

caixalogos ae07 horitzontal