Construïm ombres
Escola: El Cabrerès
Població: L’Esquirol
Mestra: Neus López Cucala
Cicle / Grup: Educació Infantil
Número d’alumnes: grups d’entre 10 i 12 infants de P3, P4 i P5
Explicació del projecte:
A l’escola treballen en ambients i dins l’ambient científic, durant el 2n trimestre del curs, estava planificada la investigació de la llum i l’ombra, oferint diferents propostes.
Materials utilitzats: Els materials de la maleta, Pantalla molt gran amb el seu suport (ja tenim a l’escola), Focus de llum blanca, Taula de suport Animals, gots de plàstic translúcids de diferents colors, gots de plàstics petits i transparents de diferents colors, pals, fustes de construcció, siluetes de goma… El propi cos
Temps: 3 tardes a la setmana de 15:15 a 16:15, 3 hores setmanals durant 3 setmanes.
Descripció breu de l'activitat:
Construir ombres amb els materials proposats. Fer-los adonar del canvi que hi ha en les ombres respecte quan només hi ha un focus o quan hi han els tres lots amb els filtres de colors. Acompanyar-los a fer-se preguntes.
Què passa amb la llum?
Què passa si posem els objectes més a prop o més lluny de la pantalla?
De quin colors són les ombres?
Quantes ombres hi ha?
Què passa amb els colors (dels filtres)?
Comentaris: Valoració molt positiva. Ha despertat molta curiositat i expectació. I ha potenciat més experimentació amb les ombres. Han sortit bones experiències, comprovacions, conclusions...:
si l’objecte està més a prop de la pantalla es veu més bé i més petit, si està més lluny es veu més gran i no es veu tan bé la seva silueta.
Tot el què posem no es veu la seva ombra. Hi ha objectes que tapen als altres.
Hi ha 3 ombres. Surten colors diferents. (Amb els 3 lots + filtres de colors) Els hi ha agradat provar les diferents posicions de la llum dels lots (parpellejant) i anar canviant de filtres. Veure com al superposar-se les siluetes sorgien els colors de la fusió d’aquestes. També han provat de fer espectacles (petites representacions).