Experiències Maleta de la Llum

Entre els 5 i els 12 anys

Número d’alumnes: 12

Explicació del projecte:
Casal de nadal a Collsuspina ha estat un projecte desenvolupat al llarg de 6 sessions de 3 hores cadascuna. A cada sessió hem utilitzat recursos diferents: pintura, ceràmica, construcció i teatre d'ombres.

Materials utilitzats:
Llanternes, filtres, trípodes i siluetes

Temps:
30 minuts dins de dues sessions diferents

Descripció breu de l'activitat:
El projecte era molt ampli i per falta de temps no s'han pogut utilitzar tots els recursos, la maleta de llum només l'hem fet servir en dues sessions. En la primera, per explicar la llum i el color mitjançant un objecte il·luminat amb els diferents filtres que ofereix la maleta i també hem observat les possibles il·luminacions d'un personatge i com canvien els volums segons la llum per tal d'aplicar-ho als nostres dibuixos. En l'altre sessió per explicar com es projecten les ombres al ser il·luminades i projectades sobre uns fons blanc, per poder així explicar el teatre d'ombres xineses i com havien de ser les formes retallades per donar vida als personatges. Vam utilitzar les siluetes de la maleta de llum per a mostrar-ho.

Comentaris:
Esperem que properament dins l’activitat regular de tallers d'Art a Centelles us tornen a sol·licitar la maleta de llum per poder fer més experiències ja que malauradament aquesta ha estat molt minsa.

Maleta_llum_casalCentelles_br