10 ANYS D’ART I ESCOLA

entradawebAE 10AnysAE2011 – 2021

ART + ESCOLA + ENTORN + TEMPS + XARXES + LLUM + BUIT + CAOS + TABÚ + REFUGI + FICCIÓ + JOC

ACTIVITATS DE CELEBRACIÓ

Ja fa 10 anys que ACVIC Centre d’Arts Contemporànies i el Centre de Recursos Pedagògics d’Osona van plantar la llavor d’Art i Escola, un programa que vol impulsar la presència de l’art contemporani a l’escola, establint una xarxa de col·laboracions entre diferents institucions i persones que treballen des de l’àmbit de l’art i l’educació.

Art i Escola s’ha gestat i s’ha fet créixer entre totes les persones que n’han format part -en molts casos, de manera desinteressada-, des de l’equip impulsor, els membres de l’equip d’assessors, els mestres i professorat que s’hi ha bolcat i els alumnes, que en definitiva són el nucli on giren tots els elements de l’engranatge.

Art i Escola proposa un marc per a la reflexió sobre la mirada de l’art des de l’educació. Sobre el paper fonamental de l’art en una educació interdisciplinària, que incentiva la capacitat d’expressió, la creativitat i mirada crítica de petits i grans.

Al llarg d’aquests 10 anys, 28.253 alumnes de 73 centres educatius diferents han participat a Art i Escola, realitzant, al llarg de les 10 edicions, 315 projectes diferents. 68 persones diferents han format part de l’equip assessor, i el programa s’ha desplegat a comarques veïnes amb l’ajut d’altres ajuntaments i institucions.

Per tot això, volem fer un homenatge a totes aquestes persones que han nodrit el programa, amb un seguit d’activitats durant aquest 2021.

ACTIVITATS DE CELEBRACIÓ:

GOULA, PROJECTE D’ART, JOC I MEMÒRIA
Una exposició de Montsita Rierola i Jordi Lafon, amb la col·laboració de moltes persones juganeres, a cura d’Ana M. Palomo

29.01 – 25.04.2021
Al Museu de l’Art de la Pell

Goula. Projecte d’art, joc i memòria és fruit de la seducció. Quan un temps enllà un abundós estoc de miniatures, figures i jocs educatius, provinents del tancament de la fàbrica Goula, va seduir a en Jordi Lafon i a la Montsita Rierola, va començar un interessant joc bastit específicament sobre valors culturals.

Aquest ingent projecte, covat durant més de deu anys, és un exercici multidisciplinari, a mig camí entre l’arqueologia, l’antropologia i la sociologia, que contempla el valor del joc en el context de l’art, la memòria i l’educació.* (fragments extrets del text de l’exposició d’Ana M. Palomo)

> Activitats educatives i visites comentades a l’exposició a càrrec de Assumpta Cirera_Tuti. Activitats gratuïtes amb reserva prèvia, contactant amb ACVIC.

> més informació

L’AIRE QUE BELLUGA LES COSES
Seminari de formació per a docents

Impartit per Montsita Rierola, Jordi Lafon, Assumpta Cirera_Tuti, Ana M Palomo i Eva Marichalar.

En el marc de l’exposició Goula. Projecte d’art, joc i memòria.

Dimarts 9, 16 i 23 i dissabte 27 de març de 2021. Format virtual.
Adreçat al professorat inscrit a AE10 i obert a totes les persones interessades a participar-hi.
Més informació a la web d’Art i Escola i ACVIC.

> més informació

ART + ESCOLA + JOC
Mostra dels projectes realitzats en el marc de la desena edició d’ART I ESCOLA

A cura de Toni Garcia

13.05 al 25.07.2021
A ACVIC Centre d’Arts Contemporànies

Visites comentades gratuïtes amb reserva prèvia trucant a ACVIC.

> Tota la informació i les activitats vinculades a l’exposició s’anunciaran properament als canals d’Art i Escola i ACVIC

COMPLICITATS
10 anys d’Art i Escola
Exposició col·lectiva

A cura de Miquel Bardagil

21.05 al 27.06.2021
Al Temple Romà de Vic (c. Pare Xifré, 2)

La mostra expositiva reuneix 10 artistes de renom que reflexionen sobre les 10 temàtiques que ha explorat Art i Escola al llarg d’aquests 10 anys.

Visites comentades gratuïtes amb reserva prèvia trucant a ACVIC.

PUBLICACIÓ 10 ANYS D’ART I ESCOLA

Publicació que recull la trajectòria d’Art i Escola al llarg de les seves 10 edicions, amb les visions de diverses persones implicades

Presentació de la publicació:
Dijous 27 de maig a les 17.30 h.
Al Temple Romà
Presentació pública i retransmesa en format virtual a través del canal de Youtube d’ACVIC

Totes les activitats i visites són gratuïtes.

Més informació i reserves contactant amb ACVIC:

ACVIC Centre d’Arts Contemporànies
Sant Francesc, 1. Vic