CONVOCATORIA AE11. CURS 2021-22

AE08 Guillem brART I ESCOLA 11
CURA

Durant el curs escolar 2021-22 Art i Escola girarà entorn de la CURA.

QUÈ ÉS ART I ESCOLA, CALENDARI I INSCRIPCIONS

> CURES: TEMÀTICA I REFERENTS

> Info d'Art i Escola a la web d'ACVIC

QUÈ ÉS ART I ESCOLA, CALENDARI I INSCRIPCIONS

Art i Escola arriba a la seva 11a edició. El programa és una iniciativa del Centre de Recursos Pedagògics d'Osona i ACVIC Centre d’Arts Contemporànies, i hi col·laboren persones de les següents entitats i institucions: l’Escola d’Art de Vic, l'Escola d'Art de Torelló, H. Associació per a les Arts Contemporànies, Katacrack, Pakdart, la Universitat de Vic i persones a títol individual. És per tant una iniciativa que estableix una xarxa de col·laboracions entre diferents institucions que treballen des de l'àmbit de l’art i l'educació, conjuntament amb centres educatius.

És un programa amb un doble objectiu: Promoure i donar valor de la presència de l’art a l’escola. Mostrar els projectes/treballs que es realitzen en els centres.
Establir una xarxa de col·laboració entre diferents entitats del món de les arts i els centres educatius que doni suport als docents que vulguin desenvolupar un projecte transversal.

Què us proposem?

• La realització d'una pràctica artística sobre el concepte "La cura".
  • Una temàtica àmplia que pot partir de propostes diverses
  • Utilitzant qualsevol mitjà: vídeo, fotografia, pintura, dibuix, escultura, instal·lació... i en relació també amb altres arts com publicitat i disseny, noves tecnologies de la imatge, cinema, arquitectura, etc...
  • Ho podeu plantejar com un projecte interdisciplinar que es treballi des de diferents àrees i/o matèries.
  • Jornada de presentació del projecte per part dels alumnes del centre a altres centres.
  • Compartir entre els docents el procés de treball en una jornada d'intercanvi d'experiències.
  • Exposició col·lectiva dels projectes artístics a càrrec d'un comissariat a ACVIC Centre d'Arts Contemporànies de Vic

Si voleu també us proposem fer-ho: En relació amb un altre centre educatiu. Es tracta de compartir el procés de treball entre els alumnes dels dos centres. Aquesta opció és optativa i si és del vostre interès cal especificar-ho en el moment de fer la inscripció. L'equip de coordinació organitzarà les parelles de centres segons les sol·licituds que es rebin en fer la inscripció.

Suport per part de l'equip assessor: Els assessoraments seran en grups de treball compartit d’uns 5 o 6 centres segons l’etapa educativa.

Compromisos del centre i del professorat participant:

• Assistència a les reunions de presentació, coordinació i tutoria.
  • Creació d'un projecte i d’un producte final.
  • Documentació del projecte.
  • Participació  a les jornades de presentació adreçades als alumnes.
  • Participació a les jornades d’intercanvi entre docents.
  • Demanar i lliurar als responsables del projecte els drets d'imatge dels alumnes.

CALENDARI:

Recordeu que les dates especificades poden canviar segons les necessitats organitzatives del programa.

Inscripcions: Del 8 al 22 de setembre
> Formulari d'inscripció

Jornada d'obertura: Conferència entorn a la temàtica i distribució dels assessoraments.
Dijous 14 d’octubre a les 17:30

Octubre: Inici del treball a les aules

Jornada de treball per a mestres primer any: 21 d’octubre

Trobades amb l'equip de treball (Assessors + docents):

1r assessorament - Setmana de 25 d'octubre

2n assessorament – Durant el mes de Gener
Aquest serà individualitzat, als centres educatius. Caldrà que els mestres contactin amb l’assessor.

3r assessorament - Setmana del 21 de març

Finalització dels projectes i entrega del material per a l'exposició col·lectiva
Tancament dels projectes i entrega del material
Del 4 al 8 d'abril