INSTITUT LA PLANA. VIC

Assessorament: Bruna Dinarès
Alumnes que hi participen: 14
Temporització: segon trimestre. 11 sessions de dues hores

L'objectiu és descobrir el concepte del caos i treballar-lo a l’aula en grups de quatre alumnes, seguit d’una posada en comú amb el grup classe. A partir d’aquesta descoberta i amb la mateixa dinàmica de grups realitzar un guió literari i després un guió gràfic que ens permeti crear una pel·lícula amb la tècnica de l’Stop Motion.

El projecte Stop Motion. El caos en moviment és l’embrió d’un futur treball per projectes que volem realitzar a l’Institut a partit de la tècnica Stop Motion

És un treball per projectes que implica l’àrea de Llengües en l’elaboració d’un guió literari, l’àrea de Visual i Plàstica en la realització d’un guió gràfic i realització de personatges, escenaris, plans cinematogràfics i muntatge. També implica l’àrea de Tecnologia en la part d’il·luminació, d’edició de vídeo i de so amb utilització d’eines TIC.

Durant el segon trimestre de curs i amb un grup de 14 alumnes, hem fet 11 sessions de dues hores per arribar al resultat final d’un petit curt amb el títol El malson.

- Conèixer les diferents tècniques Stop Motion i fer una prova amb plastilina, dibuix a pissarra, amb post-it, movent objectes. Ens ha servit per treballar la presentació del curtmetratge.

- Pluja d’idees per escollir el tema de la nostra història amb grups reduïts i amb tot el grup classe. Pluja d’idees per elaborar el guió literari i posterior treball en el guió gràfic.

- Repartiment de les diferents parts de la història per grups-taula de quatre alumnes i començar a treballar en la concreció de les diferents escenes.
Treball en la construcció d’escenaris i personatges. Hem treballat amb la tècnica de siluetes retallades en paper i amb personatges 3D amb estructura de filferro i espuma rígida, i escenografia tridimensional.

- Assaig de les escenes i proves fotogràfiques dels diferents plans a realitzar. Realització del conjunt de fotografies amb moviment pas a pas.

- Treball d’edició de cada escena amb el programa Windows Movie Maker.

- Treball d’edició de so amb el programa Audacity

- Muntatge del conjunt

- Realització d’un cartell publicitari del curt i presentació a les xarxes socials de l’Institut.

AE06 LaPlana 01 BR
AE06 LaPlana 02 BR